E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 31897
Lasīšanai: 3 minūtes
1
1

Pircēja tiesības prasīt atmaksāt naudu

J
jautā:
20. februārī, 2024
Lubova

Labdien! Esmu nopirkusi apavus. Pēc pusotra mēneša, veicot ekspertīzi veikalā, tiem tika konstatēts ražošanas brāķis. Kādas ir manas tiesības? Man piedāvā remontu. Vai es varu pieprasīt atmaksāt naudu?

A
atbild:
23. februārī, 2024

Jā, jums kā patērētājam ir tiesības pieteikt prasījumu apavu pārdevējam (arī prasīt atmaksāt samaksāto pirkuma summu) gadījumā, ja prece (apavi) neatbilst norādītajai kvalitātei, atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 27. un 28. pantā noteiktajam. To var izdarīt divu gadu laikā no preces piegādes vai pakalpojuma saņemšanas dienas. Patērētājs iesniedz prasījumu pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam vismaz divu mēnešu laikā no dienas, kad atklājis preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem. 

Patērētājs, kuram pārdota vai nodota lietošanā līguma noteikumiem neatbilstoša prece, ir tiesīgs pieprasīt, lai pārdevējs:

  • novērš preces neatbilstību līguma noteikumiem;
  • apmaina preci pret tādu, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība līguma noteikumiem;
  • attiecīgi samazina preces cenu;
  • atceļ līgumu un atmaksā patērētājam par preci samaksāto naudas summu.

Pirkums arī ir līgums. Pārdevējs šajā gadījumā ir fiziskā vai juridiskā persona (arī importētājs), kas saimnieciskās vai profesionālās darbības ietvaros piedāvā vai pārdod preci patērētājam, arī izmantojot citu personu starpniecību, kuras rīkojas pārdevēja vārdā vai uzdevumā.

Tā kā apaviem jau tika veikta ekspertīze, kurā konstatēts ražošanas brāķis, jums ir tiesības prasīt atmaksāt par preci samaksāto naudas summu. To var izdarīt e-pastā vai iesniedzot parakstīto un izdrukāto prasījumu veikalā. Prasījumu sastāda brīvā formā, norādot kontaktus, prasījuma priekšmetu un to, ka vēlaties saņemt naudu. Prasījumā varat norādīt atsauci uz likuma pantiem kā juridisko pamatojumu.

Pārdevējam, atbildot uz jūsu prasījumu, jāsniedz atbilstoša rakstveida atbilde. Ja neizdodas panākt savstarpēju vienošanos ar pārdevēju, jums ir tiesības vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC).

Pircēji bieži jauc prasījuma tiesību ar komercgarantiju, kas nav viens un tas pats. Plašāka informācija par preču garantiju pieejama Patērētāju tiesību aizsardzības centra mājaslapā šeit.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 112 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas