Vai kāds varētu paskaidrot, kāpēc valdība aizliedz privātīpašniekam rīkoties ar savu īpašumu un pārdot to (Radio SWH), bet pati valdība ļauj privatizēt valsts īpašumu un atdot to bez pamatojuma privātpersonām (sporta centrs un tenisa korti Āgenskalnā, kurus privatizācijai atdeva valsts Izglītības ministrijas personā)?
Lēmumu par valsts īpašuma objekta nodošanu privatizācijai pieņem Ministru kabinets. Lēmums tiek pieņemts, pamatojoties uz jebkuras fiziskās vai juridiskās personas iesniegtu privatizācijas ierosinājumu. Pirms lēmuma pieņemšanas Ministru kabinets izvērtē, vai attiecīgais objekts ir nepieciešamas valsts pārvaldes vai pašvaldību funkciju veikšanai.
Attiecībā uz nekustamo īpašumu Rīgā, Baldones ielā 7, varam informēt, ka ar Ministru kabineta 2006. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 636 nekustamais īpašums, kura sastāvā ietilpa ēka – sporta halle – un zemesgabals, tika nodots privatizācijai. Jāatzīmē, ka 2001. gada 5. martā starp Izglītības un zinātnes ministriju un BO SIA “Centrālais tenisa klubs” tika noslēgts nekustamā īpašuma Rīgā, Baldones ielā 7, nomas līgums Nr. 2108-2002. Atbilstoši Rīgas pilsētas zemesgrāmatu informācijai, balstoties uz 2003. gada 22. decembra aktu par ēku pieņemšanu ekspluatācijā, īpašuma tiesības uz nekustāmo īpašumu, kas sastāv no segtiem tenisa kortiem, kas atradās uz valsts zemesgabala, bija nostiprinātas BO SIA “Centrālais tenisa klubs”. Līdz ar to atbilstoši Ministru kabineta rīkojumam tika privatizēts iznomāts objekts – sporta halle un zemesgabals, uz kura atradās arī citam īpašniekam piederoša būve – tenisa korti. Atbilstoši likumam par “Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju” tika noslēgts nekustamā īpašuma Rīgā, Baldones ielā 7, pirkuma līgums ar pirmpirkuma tiesīgo personu BO SIA “Centrālais tenisa klubs”.
Attiecībā uz to, kāpēc valdība aizliedz privātīpašniekam rīkoties ar savu īpašumu un to pārdot, vēršam uzmanību, ka pirms nepilniem diviem gadiem – 2017. gada 29. martā – stājās spēkā grozījumi Nacionālās drošības likumā, kas nosaka, kas ir nacionālajai drošībai nozīmīgas komercsabiedrības un kādas ir šī statusa iegūšanas tiesiskās sekas. Grozījumi paredz arī kārtību atļaujas saņemšanai būtiskas līdzdalības vai izšķirošanas ietekmes iegūšanai un patiesā labuma guvēja maiņas gadījumā, ietekmes iegūšanas ierobežojumu izņēmumus, Ministru kabineta lēmumu pieņemšanas un pārsūdzēšanas kārtību un to, kādas ir ierobežojumu neievērošanas tiesiskās sekas. Vairāk par šo jautājumu LV portāla publikācijās Kad jāprasa valsts atļauja īpašnieku maiņai komercsabiedrībās un Īpašnieku maiņa nacionālajai drošībai nozīmīgās komercsabiedrībās – tikai ar valdības atļauju.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!