Nesen dzirdēju, ka, iegādājoties lietotu automašīnu tirdzniecības vietā (tā sauktajos plačos), pircējam ir tiesības uz tirdzniecības vietas apmaksātu automašīnas remontu, ja konkrētā laika posmā automašīnai tiek atklāti defekti. Vai tā ir? Uz cik ilgu garantijas laiku pircējam ir tiesības? Vai tas ir jānorāda automašīnas pirkšanas brīdī vai pirms nepieciešamā remonta?
Jebkurai precei Eiropas Savienībā patērētājam (fiziskai personai) ir divu gadu garantija. Turklāt tas ir neatkarīgi no tā, vai prece ir jauna vai lietota. Protams, lietotas preces gadījumā garantija ir drusku atšķirīgs jēdziens – ir jāņem vērā, ka precei jau ir normālais nolietojums, uz ko garantija neattiecas. Tas nozīmē, ka arī lietotai automašīnai, ja iegādi veic privātpersona no juridiskas personas, spēkā būs divu gadu prasījuma tiesības attiecībā uz tiem defektiem, kas nav kvalificējami kā normālais nolietojums. Tas viss ir spēkā arī Latvijā, tikai galvenā problēma ir tā, ka automašīnas iegādes darījumam ir jābūt apstiprinošai dokumentācijai – līgumam ar iepriekšējo īpašnieku vai tirgotāju, pieņemšanas-nodošanas aktam, maksājumu apliecinošam dokumentam vai vismaz kaut kam no iepriekš norādītā. Tādā gadījumā ir, pret ko vērst savu pretenziju, bet, ja tā nav, tad arī nav, pret ko vērsties.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!