Lūdzu, sakiet, vai piedziņas kantori drīkst sūtīt vēstules arī uz iepriekšējo deklarēto un dzīvesvietas adresi, kur dzīvo sveši cilvēki, arī uz darbavietu, lai gan esmu informējusi par savu jauno adresi jau sen? Vai piedziņas kantora darbiniece var nesniegt atbildi uz manu lūgumu atsūtīt atšifrējumu parādam, cik ir pamatsumma, cik līgumsods, lai arī parādu jau ilgstoši maksāju, bet norāda tikai kopējo summu? Visu laiku ar viņiem sazinos e-pastā, bet viņi uzskata, ka nav ar mani iespējams sazināties. Viņus mani maksājumi neapmierina, un tagad būšot sēde, lai lemtu par tiesu, un sola vēstules uz visām iespējamām adresēm. Paldies!
Parādu atgūšanu no patērētājiem ārpustiesas ceļā reglamentē Parādu ārpustiesas atgūšanas likums (turpmāk – PĀAL). Saistībā ar minēto norādāms, ka saskaņā ar PĀAL 11.panta pirmo daļu, "ja likumā nav noteikts citādi, ar parādnieku sazinās, izmantojot tos saziņas līdzekļus un kontaktinformāciju, kas norādīta kreditora un parādnieka noslēgtajā tiesiskajā darījumā". Līdz ar to pirmšķietami var secināt – ja Jūs informējāt parādu piedzinēju, ka Jums ir mainījusies korespondences adrese un Jūs uz šo adresi arī saņemat korespondenci, tad parādu atgūšanas pakalpojuma sniedzējam ir jāņem vērā Jūsu sniegtā informācija un nav pamata izmantot adreses, kurās Jūs neesat sasniedzama. Norādām, ka informācija, ko drīkst izpaust parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējs saziņā ar trešajām personām, minēta PĀAL 9. panta otrajā daļā.
Vienlaikus vēršam Jūsu uzmanību uz to, ka fizisko personu datu aizsardzība ir Datu valsts inspekcijas kompetencē, līdz ar to, ja Jums ir pierādījumi, ka sabiedrības rīcības rezultātā citām personām tiek izpausti Jūsu personas dati, Jums ir tiesības vērsties ar iesniegumu Datu valsts inspekcijā. Plašāka informācija pieejama http://www.dvi.gov.lv/, elektroniskais pasts – info@dvi.gov.lv.
Tāpat arī norādām, ka gadījumā, ja Jums nav skaidrs Jums pieprasītā parāda apmērs, Jums ir tiesības vērsties pie parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzēja un tā pienākums ir Jūs informēt par parāda apmēru un parāda segšanai samaksāto summu novirzīšanas kārtību.
Atsevišķi, ievērojot konkrēto tiesisko situāciju, aicinām Jūs apsvērt iespēju rakstveidā vērsties pie parādu ārpustiesas pakalpojumu sniedzēja un informēt par konkrēto faktu, norādot apstākļus un savu nostāju. Gadījumā, ja no parādu atguvēja atbilde netiek sniegta vai tā neapmierina un Jūs uzskatāt, ka ir noticis patērētāju tiesību aizskārums, ievērojot PTAL 26.2 panta otro daļu, Jums ir tiesības iesniegt iesniegumu PTAC, pievienojot visus rakstveida materiālus, kas pamato strīda esamību un strīda priekšmetu. Konkrētajā gadījumā iesniegumā jāapraksta konkrētā strīda situācija un apstākļi, kuros, Jūsuprāt, ir noticis patērētāju tiesību pārkāpums, jāizsaka konkrēts lūgums saistībā ar strīda priekšmetu, kā arī jāpievieno vēstules, kuru sūtījāt parādu atgūšanas pakalpojuma sniedzējam, atbildes vēstules (vai vēstuļu, ja to ir vairākas) un saistīto līgumu kopijas. Iesniegums adresējams Brīvības ielā 55, Rīgā, LV-1010 vai nosūtāms e-pasta vēstulē, kas parakstīta ar drošu elektronisko parakstu (e-pasta vēstules nav uzskatāmas par iesniegumiem, bet gan par lūgumiem sniegt konsultāciju, uz tiem iestāde nevar sniegt oficiālas atbildes, ne arī pieprasīt lietā informāciju pakalpojuma sniedzējam, ja vien tās nav parakstītas ar drošu elektronisko parakstu).
Atsevišķi norādām, ka PTAC ir tiesīgs veikt tikai darbības normatīvajos aktos noteiktā kārtībā un civiltiesisku strīdu izskatīšana pēc būtības nav PTAC kompetencē.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!