E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 10519
Lasīšanai: 3 minūtes

Iesnieguma rakstītājam ir tiesības vērsties pie atbildīgās iestādes

Publicēts pirms 4 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
09. oktobrī, 2016
Marita

Labdien. Esmu dir. vietniece. Saskaņā Valsts un pašv. institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības lik. 20. pantu sakarā ar ģim. loc nāvi 17.05.2016. iesniedzu visus dokumentus iestādes vadītājai, kas savukārt rakstīja rīkojumu Pāvilostas novada pašvaldības grāmatvedei to pārskaitīt, taču līdz augusta beigām tas netika saņemts, tādēļ rīkojumi tika vēl divas reizes sūtīti, taču bez rezultātiem. Arī paskaidrojums esošai situācijai no pašvaldības nav saņemts. Kā rīkoties? Jau iepriekš paldies.

A
atbild:
24. novembrī, 2016
Finanšu ministrija
Maija Dzelde, Komunikācijas nodaļas vadītāja vietniece

“Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 20. pants nosaka tiesības darbiniekam saņemt pabalstu sakarā ar ģimenes locekļa (laulātā, bērna, vecāku, vecvecāku, adoptētāja vai adoptētā, brāļa vai māsas) vai apgādājamā nāvi ne vairāk kā vienas minimālās mēneša darba algas apmērā.

Šī pabalsta piešķiršanas kārtību nosaka Ministru kabineta 2010. gada 21. jūnija noteikumu Nr. 565 „Noteikumi par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku sociālajām garantijām” VI sadaļa „Pabalsts sakarā ar ģimenes locekļa vai apgādājamā nāvi”.

 Noteikumu 36. punkts nosaka, lai darbinieks saņemtu pabalstu sakarā ar ģimenes locekļa (laulātais, bērni, vecāki, vecvecāki, adoptētāji un adoptētie, brāļi un māsas) vai apgādājamā nāvi, tas gada laikā pēc ģimenes locekļa nāves iesniedz attiecīgās institūcijas vadītājam vai viņa pilnvarotai amatpersonai iesniegumu par pabalsta piešķiršanu. Darbinieks ir tiesīgs iesniegt miršanas apliecības kopiju, kā arī radniecību, laulību vai apgādību apliecinoša dokumenta kopiju, uzrādot oriģinālu. Savukārt, noteikumu 38. punkts nosaka, ka pabalstu sakarā ar ģimenes locekļa nāvi izmaksā mēneša laikā pēc šo noteikumu 36. punktā minēto dokumentu saņemšanas, pārskaitot pabalsta summu uz darbinieka norādīto kontu kredītiestādē,” šo formālā procesa skaidrojumu, atbildot uz Jūsu jautājumu, sniedza Finanšu ministrija.

Ja, kā situācijas aprakstā norādāt, dokumenti ir iesniegti un rīcības nav sekojušas, iespējams, ir nepieciešama cita veida komunikācija ar atbildīgo iestādi (piemēram, telefoniski), lūdzot noskaidrot izveidojušos situāciju.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 128 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Lūdzam e-konsultācijās neiesniegt jautājumus par situācijām, kas saistītas ar Covid-19.
Informācija, kur vērsties, ir apkopota vietnē covid19.gov.lv.
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU