Līdz ar to turpmāk KP sniegs konsultācijas publiskajiem pasūtītājiem zaudējumu novērtēšanas aprēķinos un aprēķināšanas metodes izvēlē, kā arī nodrošinās atbalstu radīto zaudējumu aprēķināšanā publiskajam pasūtītājam prasības pieteikuma iesniegšanai tiesā.
Vienlaikus likumā ietverti atsevišķi jaunās funkcijas īstenošanas nosacījumi, to nošķirot no administratīvā procesa ietvaros veiktās konkurences tiesību pārkāpumu izmeklēšanas, lai novērstu interešu konflikta riskus. Tas nozīmē, ka jaunā KP struktūrvienība analizēs tikai publiskā pasūtītāja iesniegtu informāciju un tās sniegtajiem atzinumiem, aprēķiniem un konsultācijām būs ieteikuma raksturs. Tāpat noteikts, ka Konkurences padomes priekšsēdētājs īstenos institucionālo padotību pārraudzības formā pār jauno struktūrvienību, neiesaistoties atzinuma sniegšanā un tā saturā pēc būtības.
Kā zināms, lai veicinātu publisko pasūtītāju aktīvāku iesaisti zaudējumu atgūšanā, kas tiem radušies organizētajos iepirkumos tirgus dalībnieku īstenoto konkurences tiesību pārkāpumu dēļ, kā arī piedāvātu attiecīgus atbalsta instrumentus, Ekonomikas ministrija (EM) izstrādāja un š.g. 9. janvārī iepazīstināja Ministru kabinetu ar informatīvo ziņojumu “Par īstenojamiem pasākumiem, lai veicinātu aktīvāku publisko pasūtītāju iesaisti zaudējumu atgūšanā, kas tiem radušies organizētajos iepirkumos tirgus dalībnieku īstenoto konkurences tiesību pārkāpumu dēļ”. Atbalstot EM piedāvāto risinājumu, EM sadarbībā ar KP tika uzdots sagatavot grozījumus Konkurences likumā, nosakot KP jaunu funkciju - metodiskā atbalsta sniegšanu publiskajam pasūtītājam konkurences pārkāpumu rezultātā radīto zaudējumu apzināšanai, tai skaitā reglamentējot publiskā pasūtītāja un KP sadarbības kārtību, atbildību un pienākumus zaudējumu atgūšanas procesā.