Šogad 25 Rosinātavās tika aptvertas visas mācību jomas. Gandarījums par lielo dalībnieku skaitu - Rosinātavām bija pieteikušies 746 skolotāji no astoņām valstspilsētām, proti, Daugavpils, Jelgavas, Jūrmalas, Liepājas, Rēzeknes, Rīgas, Ventspils un Valmieras, kā arī dalībnieki no 28 Latvijas novadiem. Vislielākais skolotāju skaits, kuri viesojās mūsu Rosinātavās, no Liepājas valstspilsētas, Kuldīgas, Smiltenes un Ventspils novada.
Dalībniekiem bija iespēja sadzirdēt 29 skolotāju pieredzes stāstus, kā digitālo rīku izmantošana palīdz dažādot mācīšanas un mācīšanās procesu. Skolotāji ar lielu ieinteresētību klausījās, aktīvi iesaistījās sarunās, kā arī līdzdarbojās un izmēģināja piedāvātos rīkus. Divu nedēļu garumā apskatīts kopumā plašs digitālo rīku klāsts: Bambozle, Canva.com, Classkick, ClassDojo, Classtime, edpuzzle.com, Pinterest.com., Socrative.com., Genial.ly, Padlet, Mentimeter, mākslīgā intelekta rīki bing.com un chat.openai.com, Quizlet, Readtheory, Video Maker, Wordwall u.c. - atšķirīgās to izmantošanas iespējas, praktiska pieredze ar piemēriem, kā tos izmantot, balstoties uz konkrētu mācību saturu. Animācijas filmu veidošanas triki, virtuālais muzejs un klases mājas lapa - tas viss tika piedāvāts Rosinātavās.
Visās Rosinātavās tika uzsvērts, ka digitālo rīku efektivitāte ir atkarīga no to jēgpilnas izmantošanas un integrācijas mācību procesā. Labi izvēlēti un prasmīgi izmantoti digitālie rīki var sniegt ievērojamu ieguvumu bērniem, skolēniem un skolotājiem. Rosinātavas vadītāja Jana Freimane atzīst: “Digitālie mācību līdzekļi un rīku izmantošana neaizstāj tradicionālo mācību saturu un procesu, bet gan to papildina, piedāvājot papildu resursus un jaunu skatupunktu, lai bagātinātu mācību pieredzi. Kopumā digitālie rīki ir pateicīgs līdzeklis, kas var uzlabot un dažādot mācību satura apguvi, padarot mācības efektīvākas un aizraujošākas”.
Dace Okmane, moderējot Rosinātavas divu nedēļu garumā, kā arī vadot semināru, novērojusi, ka skolotāji ir atraduši neierobežoti daudz iespēju un pieeju digitālo rīku izmantošanai, kā arī radījuši saturu paši, radoši iesaistījuši skolēnus un izmantojuši tehnoloģijas, veidojot formatīvos un summatīvos pārbaudes darbus, izmanto intereses aktivizācijai un atgriezeniskajai saitei.
Rosinātavās izskanējušās atziņas:
IT rīku jēgpilna izmantošana stundās ir rezultatīvs process;
- Interaktīva muzeja vai izstādes veidošana ieinteresē skolēnus pētīt mākslas darbus;
- Ja Tu izmēģini jaunas idejas, tās palīdz bērniem interesanti, ar aizrautību iegūt jaunas, stabilas zināšanas;
- Skolēni ir jāpārsteidz – skolotājs arī prot darboties ar ChatGPT;
- Praktiķis vislabāk izstāsta darbā noderīgas lietas;
- Digitālās tehnoloģijas mācību procesā ir jāizmanto jēgpilni;
- Spēļu veidošana - tas nav sarežģīti, bet skolēniem liels prieks.
Izglītības attīstības un metodiskā atbalsta centrs izsaka pateicību Liepājas valstspilsētas skolotājiem, Rosinātavu vadītājiem, kuri bija gatavi dalīties savā pieredzē ar citiem kolēģiem:
- Liepājas pirmsskolas izglītības iestādes "Kāpēcītis" skolotājai Zanei Leilionasei, PII "Pūcīte" skolotājai Evai Malkcirtei un skolotājai Zanei Lipskai, PII "Sauleszaķis" skolotājai Ingitai Gūtmanei un skolotājai Vitai Grinbergai;
- Liepājas Raiņa vidusskolas pedagogiem - Līgai Šeidlerei-Šustei, Edmonam Grudulam, Janai Freimanei, Daigai Straupeniecei, Edgaram Grīnim, Jurim Zilveram;
- Liepājas Valsts ģimnāzijas pedagogiem - Vikai Viktorijai Kreitālei, Artim Freimanim, Kristīnei Gundarinai, Ingai Bliskai. Indrai Jurikai;
- Liepājas Oskara Kalpaka vidusskolas skolotājām Annai Kurganei un Unai Ulenai;
- Liepājas Draudzīgā aicinājuma vidusskolas pedagogiem - Agnim Timermanim, Daigai Manteniecei, Olgai Maļkovai, Kristīnai Račinskai;
- Liepājas Valsts tehnikuma skolotājai Lienei Gruntmanei;
- Liepājas valstspilsētas Kultūrizpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomas koordinatorei Gunai Skabarniecei;
- Liepājas valstspilsētasTehnoloģiju mācību jomas koordinatoram Grigorijam Kravčukam;
- Liepājas valstspilsētas Latviešu valodas mācību jomas koordinatoram Normundam Dzintaram;
- Liepājas valstspilsētas Valodu mācību jomas (svešvaloda) koordinatorei Solvitai Matvejevai;
- Liepājas valstspilsētas Latviešu valodas mācību jomas koordinatorei Līgai Šilovai;
- Izglītības attīstības un metodiskā atbalsta centra Vispārējās un profesionālās izglītības atbalsta nodaļas vadītājai Dacei Okmanei.
Izglītības attīstības un metodiskā atbalsta centrs izsaka pateicību skolotājiem, kuri piedalījās Rosinātavās, iesaistījās sarunās un sniedza atgriezenisko saiti izvērtējuma anketā.