Salīdzinot ar 2021. gada jūniju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 31,4 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 8,2 %) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 5,2 %). Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 12,7 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 12,2 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 8,2 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 20,3 %.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(2015=100)
2022. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,5 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,2 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,0 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 0,4 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 10,0 %), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,6 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 3,7 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 4,4 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 4,2 %) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,8 %).
2022. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 3,0 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2022. g. jūnijs %, salīdzinot ar |
||
2022. g. maiju (sezonāli koriģēts) |
2021. g. jūniju (kalendāri koriģēts) |
|
Pavisam mazumtirdzniecība |
99,5 |
99,3 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm |
99,8 |
102,8 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā |
99,0 |
99,8 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
97,2 |
102,5 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
103,6 |
108,2 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
95,6 |
100,5 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
99,5 |
101,9 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
110,0 |
131,4 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
99,3 |
103,5 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība |
104,6 |
105,2 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
95,8 |
91,8 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos |
103,7 |
87,8 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos |
97,2 |
87,3 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
100,4 |
91,4 |
Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.
Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.
Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.