DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
29. jūlijā, 2022
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Jūnijā mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,7 %

Publicēts pirms gada. Izvērtē satura aktualitāti! >>

2022. gada jūnijā, salīdzinot ar 2021. gada jūniju, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,7 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 2,8 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,2 %, autodegvielas - samazinājās par 8,6 %.

Salīdzinot ar 2021. gada jūniju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 31,4 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 8,2 %) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 5,2 %). Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 12,7 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 12,2 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 8,2 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 20,3 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi

(2015=100)

Skatīt OSP datubāzē: TIT021m

2022. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,5 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,2 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,0 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 0,4 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 10,0 %), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,6 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 3,7 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 4,4 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 4,2 %) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,8 %).

2022. gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 3,0 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības

(salīdzināmajās cenās)

 

2022. g. jūnijs %,

salīdzinot ar

2022. g. maiju (sezonāli koriģēts)

2021. g. jūniju (kalendāri koriģēts)

Pavisam mazumtirdzniecība

99,5

99,3

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm

99,8

102,8

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā

99,0

99,8

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

97,2

102,5

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

103,6

108,2

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

95,6

100,5

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

99,5

101,9

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

110,0

131,4

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

99,3

103,5

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība

104,6

105,2

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

95,8

91,8

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

103,7

87,8

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

97,2

87,3

autodegvielas mazumtirdzniecība

100,4

91,4

Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.

Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.

Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI