SKAIDROJUMI
>
Zini savas tiesības un iespējas!
TĒMAS
Aiga Nulle
LV portāls
23. martā, 2022
RUBRIKA: Infografika
TĒMA: Kultūra
8
8

Biežāk izmantotais mediju veids Latvijā – interneta ziņu portāli

Kā liecina Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) sadarbībā ar tirgus un sociālo pētījumu centru “Latvijas Fakti” veiktais pētījums par Latvijas iedzīvotāju mediju lietošanas paradumiem, sabiedrībā pakāpeniski mainās mediju veidu (televīzija, radio, prese, internets) izvēle. Ja laikposmā no 2018. līdz 2020. gadam populārākais informācijas resurss bija televīzija, tad 2021. gadā to apsteidza internets – interneta ziņu portāli un sociālie mediji (YouTube, Facebook, Twitter u. tml.).

Pētījuma rezultāti liecina, ka latviešu valodā ikdienā medijus lieto 85% aptaujāto valsts iedzīvotāju. Vairāk nekā divas trešdaļas (70%) respondentu apgalvoja, ka, interesējoties par vietējām aktualitātēm un notikumiem Latvijā, priekšroka tiek dota informācijai latviešu valodā. Nozīmīgs konkurents latviešu valodai informatīvajā telpā ir krievu valoda – mediju saturu ikdienā krievu valodā patērē vairāk par pusi (59%) Latvijas iedzīvotāju, savukārt mazākumtautību grupā medijus krievu valodā lieto 94% aptaujāto. Jāakcentē, ka katrs trešais mazākumtautību pārstāvis atzina, ka, interesējoties par vietējām aktualitātēm, priekšroka tiek dota avotiem latviešu valodā. Vairums (83%) aptaujāto Latvijas iedzīvotāju piekrita tam, ka viņiem ir svarīgi lietot mediju saturu dzimtajā valodā.

Interneta ziņu portāli, līdztekus sociālajiem medijiem, šogad kļuvuši par kopumā biežāk izmantoto mediju veidu. Sociālie mediji aktuālās informācijas ieguvē ir īpaši populāri un nozīmīgi avoti jauniešiem. Respondentu vidū vecumā līdz 30 gadiem līderis ir YouTube, kuru lieto 92% aptaujāto jauniešu. 

Regulāri Krievijas televīzijas kanālus skatās 12% Latvijas iedzīvotāju, mazākumtautību grupā – 23%. Izvēle tiem par labu parasti tiek dota izklaides nolūkos. No Krievijas televīziju piedāvātā satura aptaujas dalībniekus visvairāk interesē filmas un seriāli.

Kā liecina aptaujas rezultāti, kopumā sabiedrības vairākumu apmierina Latvijā radītais mediju saturs, vietējo aktualitāšu un reģionālo ziņu atspoguļojums medijos.

NEPLP sadarbībā ar uzņēmumu “Latvijas Fakti” veiktais pētījums par Latvijas iedzīvotāju mediju satura lietošanas paradumiem un medijpratību ir veikts no 2021. gada jūlija līdz septembrim, aptaujājot 1513 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 16 gadiem.

Pētījums ir veikts pirms NEPLP lēmuma Latvijas teritorijā aizliegt izplatīt virkni Krievijas televīzijas programmu. Par to plašāk iespējams izlasīt šeit:

Labs saturs
8
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU