Labdien! Vēlos noskaidrot, vai būvvaldes darbiniekam ir pienākums paskaidrot gan telefonsarunā, gan rakstveidā, kas precīzi jādara, lai novērstu nepilnības būvprojekta saskaņošanas procesā. Vai darbinieks pēc būtības izpilda paskaidrojošo funkciju, ja tāda ir, iesakot iepazīties ar likumdošanu, neko plašāk nepaskaidrojot?
Saskaņā ar Būvniecības likumu un Vispārīgajiem būvnoteikumiem būvvaldei kā pašvaldības iestādei ir uzdevums kontrolēt būvniecības procesu un nodrošināt tā atbilstību normatīvajiem aktiem.
Ņemot vērā, ka labas pārvaldības princips paredz, ka iestādei jānodrošina saprotama komunikācija un jāsniedz skaidrojumi par nosacījumiem, lai persona varētu izpildīt normatīvo aktu prasības, būvvaldei jāsniedz iedzīvotājiem informācija un konsultācijas par būvniecības procesu.
Vadlīnijās būvvaldēm ir noteikts, ka gadījumos, kad dokumentos konstatētas nepilnības, būvvalde būvniecības informācijas sistēmā (BIS) uzstāda statusu “Gaidīt uz klientu”. Pievienojot komentāru, var detalizēti aprakstīt, kas jānovērš. Tas nozīmē, ka būvvaldei, pievienojot komentāru, ir pienākums informēt par konstatētajām nepilnībām un prasībām, lai tās novērstu.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 250 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!