E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 37620
Lasīšanai: 2 minūtes
2
2

Būvvaldes pienākums ir informēt klientu par būvniecības prasībām

J
jautā:
07. novembrī, 2025
Anselms

Labdien! Vēlos noskaidrot, vai būvvaldes darbiniekam ir pienākums paskaidrot gan telefonsarunā, gan rakstveidā, kas precīzi jādara, lai novērstu nepilnības būvprojekta saskaņošanas procesā. Vai darbinieks pēc būtības izpilda paskaidrojošo funkciju, ja tāda ir, iesakot iepazīties ar likumdošanu, neko plašāk nepaskaidrojot? 

A
atbild:
20. novembrī, 2025
Zaida Kalniņa
LV portāls
Vēršam uzmanību, ka sniegtā atbilde ir informatīva un nav saistoša tiesību piemērotājiem.

Saskaņā ar Būvniecības likumu un Vispārīgajiem būvnoteikumiem būvvaldei kā pašvaldības iestādei ir uzdevums kontrolēt būvniecības procesu un nodrošināt tā atbilstību normatīvajiem aktiem.  

Ņemot vērā, ka labas pārvaldības princips paredz, ka iestādei jānodrošina saprotama komunikācija un jāsniedz skaidrojumi par nosacījumiem, lai persona varētu izpildīt normatīvo aktu prasības, būvvaldei jāsniedz iedzīvotājiem informācija un konsultācijas par būvniecības procesu.  

Vadlīnijās būvvaldēm ir noteikts, ka gadījumos, kad dokumentos konstatētas nepilnības, būvvalde būvniecības informācijas sistēmā (BIS) uzstāda statusu “Gaidīt uz klientu”. Pievienojot komentāru, var detalizēti aprakstīt, kas jānovērš. Tas nozīmē, ka būvvaldei, pievienojot komentāru, ir pienākums informēt par konstatētajām nepilnībām un prasībām, lai tās novērstu.

Labs saturs
2
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 166 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas