Cik likumīgi ir ierakstīt izejošas/ienākošas telefonsarunas poliklīnikā? Vai ir obligāti jābrīdina otra puse par to, ka saruna tiks ierakstīta?
Datu valsts inspekcija skaidro, ka telefonsarunas ar poliklīniku ierakstīšanas likumību nosaka tas, vai tā satur personas datus vai sensitīvos personas datus, jo ne vienmēr telefonsarunā tiks izpausti personas dati vai arī pēc izpaustajiem personas datiem ne vienmēr varēs identificēt konkrētas personas.
Ja saruna satur personas datus vai sensitīvos personas datus, tad ierakstīšanas likumība jāvērtē atkarībā no tā, vai tā atbilst kādam no Fizisko personu datu aizsardzības likuma (FPDAL) 7.pantā un 11.pantā minētajiem gadījumiem, kas nosaka, kad ir pieļaujama personas datu vai sensitīvo personas datu apstrāde. Tāpat jānosaka, kāds ir telefonsarunu ierakstīšanas mērķis un tās samērīgums atbilstoši FPDAL 10.panta pirmās daļas 2.punktam. Tādējādi telefonsarunas ierakstīšanas atbilstība FPDAL prasībām ir jāvērtē atsevišķi katrā konkrētā gadījumā.
Savukārt, ja telefonsarunas laikā ir plānots apstrādāt personas datus vai sensitīvos personas datus FPDAL 2.panta 3.punkta un 8.punkta izpratnē, saskaņā ar FPDAL 8.pantu obligāti ir jāinformē datu subjekti par telefonsarunas ierakstīšanu, sniedzot informāciju par pārziņa un personas datu operatora nosaukumu vai vārdu un uzvārdu, kā arī adresi un paredzēto personas datu apstrādes mērķi un pamatojumu.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!