Labdien! Vai policijas darbinieki drīkst jautāt pa telefonu nosaukt personas kodu?
Saskaņā ar likuma “Par policiju” 12. panta pirmās daļas 2. punktu policijas darbiniekam, pildot viņam uzliktos pienākumus atbilstoši dienesta kompetencei, ir tiesības identificēt personas, tai skaitā pārbaudīt personām, kuras tiek turētas aizdomās par likumpārkāpumu izdarīšanu, personību apliecinošos dokumentus, kā arī citus dokumentus, kas nepieciešami to tiesību normu ievērošanas pārbaudei, kuru izpildes kontrole un uzraudzība uzdota policijai.
Ņemot vērā, ka pastāv gadījumi, kad krāpnieki, uzdodoties par policijas darbiniekiem, cenšas izkrāpt personu un bankas datus, ir kritiski jāizvērtē ikviena gan telefoniski, gan rakstiski saņemtā informācija, īpaši tad, ja tā ir saistīta ar finanšu jautājumiem. Jāuzsver, ka likumsargu mērķis ir personas identificēšana kriminālprocesa ietvaros, piemēram, lai sniegtu nepieciešamo informāciju par procesa norisi. Vienlaikus tas nozīmē, ka likumsargiem personas kods jau ir zināms, un, ja likumsargam rodas šaubas par to, vai persona ar kuru notiek saruna, ir īstais adresāts, var tikt uzdots arī kāds cits kontroljautājums, bet tā noteikti nebūs finanšu informācija, bankas konts, tā paroles vai kāda cita saistīta informācija. Ja persona šaubās par informācijas sniegšanu telefoniski, tad viņa par to var informēt likumsargu un nepieciešamo informāciju sniegt klātienē.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!