Labdien! Man ir radies jautājums. Ja es esmu valsts amatpersona un pildu amata pienākumus, piemēram, pašvaldības policijā, un no šīs iestādes esmu deleģēta piedalīties arī administratīvās komisijas sēdēs, bet atalgojumu saņemu it kā no vienas pilsētas domes, bet maksātāju institūcijas atšķiras, vai man ir jāprasa pamata darba vietas priekšnieka rakstiska atļauja, lai ievērotu likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonas darbībā"? Sanāk, ka principā ieņemu divus amatus, bet pamata darba devējs deleģējis mani noslēgt darba līgumu (uzņēmuma līgums) ar administratīvo komisiju un es izpildu komisijas locekļa amatu.
Šajā gadījumā uz lasītāju attiecas likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" amatpersonām noteiktie ierobežojumi.
Tā kā pašvaldības iestādes - pašvaldības policija un pašvaldība - ir nošķirtas publisko tiesību juridiskas personas - atsevišķi darba devēji (par darbu pašvaldības administratīvajā komisijā noslēgts uzņēmuma līgums un tiek saņemts atalgojums), uzskatāms, ka darba ņēmējs izpilda amata pienākumus divos atsevišķos amatos pie diviem dažādiem darba devējiem.
LV portāla lasītājam kā likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 7.panta sestajā daļā noteiktajam subjektam - pašvaldības policijas amatpersonai - ir atļauts savienot šo amatu ar citu amatu, uzņēmuma līguma vai šā panta vienpadsmitajā daļā neminēta pilnvarojuma izpildi, ja to savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta attiecīgās publiskas personas iestādes vadītāja vai viņa pilnvarotas personas rakstveida atļauja.
Līdz ar to, lai pildītu pašvaldības administratīvās komisijas locekļa amatu, ir nepieciešama attiecīgās pašvaldības policijas priekšnieka rakstveida atļauja amatu savienošanai.
Vēl jāvērš uzmanība, ka likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 4.panta otrajā daļā noteikts, ka par valsts amatpersonām uzskatāmas arī personas, kurām, pildot amata pienākumus publiskas personas institūcijās, saskaņā ar normatīvajiem aktiem ir tiesības izdot administratīvos aktus, kā arī veikt uzraudzības, kontroles, izziņas vai sodīšanas funkcijas attiecībā uz personām, kas neatrodas to tiešā vai netiešā pakļautībā, vai tiesības rīkoties ar publiskas personas mantu, tai skaitā finanšu līdzekļiem.
Tātad jautājuma uzdevējs, izpildot pašvaldības administratīvās komisijas locekļa pienākumus, ir uzskatāms par valsts amatpersonu likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 4.panta otrās daļas izpratnē. Līdz ar to viņam nepieciešams saņemt arī pašvaldības administratīvās komisijas vadītāja rakstveida atļauju šā amata savienošanai ar amatu pašvaldības policijā.
Tas nepieciešams, jo likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" 8.1 ceturtajā daļā noteikts, ka tad, ja valsts amatpersona ieņem vairākus valsts amatpersonas amatus, rakstveida atļauja saņemama katram amatam, kura savienošanai ar citu amatu saskaņā ar šo likumu ir nepieciešama atļauja.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!