Pirms daudziem gadiem es saviem spēkiem saliku laivu piekabi, izmantojot lietotas piekabju oriģinālās rūpnīcas detaļas. Tās tika iegādātas no dažādiem pārdevējiem (sludinājumos, tirgū utt.). Rūpnīcas dokumentācijas un identifikācijas plāksnītes piekabei nav. Tolaik piekabe tika izmantota tikai savā īpašumā, piemēram, lai nogādātu laivu no sētas līdz tuvējai ūdenskrātuvei, tāpēc tā nekad netika reģistrēta un lietota uz koplietošanas ceļiem. Tagad, pēc daudziem gadiem, esmu iegādājies jūras laivu un vēlētos piekabi izmantot likumīgi uz koplietošanas ceļiem, lai nogādātu laivu līdz jūrai. Piekabe vizuāli un tehniski pilnībā atbilst konkrētajam rūpnīcas modelim, taču ir salikta ārpus rūpnīcas, bez oficiāla ražotāja līdzdalības. Lūdzu, skaidrojiet: 1. Vai šādu piekabi var uzskatīt par rūpnīcā ražotu, ja tā salikta no oriģinālajām vienas markas detaļām, bet ārpus rūpnīcas? 2. Vai piekabe tiek juridiski uzskatīta par pašbūvētu saskaņā ar Latvijas likumdošanu? 3. Kādi dokumenti un pierādījumi varētu būt nepieciešami, lai piekabi reģistrētu CSDD? Jau iepriekš pateicos par skaidrojumu un ieteikumiem!
Lai gan no situācijas apraksta izriet, ka konkrētā piekabe ir izgatavota no oriģinālajām detaļām, tās salikšana ne pēc likuma, ne mērķa nevarētu tikt uzskatīta par rūpnīcā (sērijveidā) ražotu. Šāda veida piekabe jāuzskata par individuāli izgatavotu.
Ceļu satiksmes likuma 15. panta 2.2 daļa noteic, ka jebkura persona individuāli bez transportlīdzekļu konstrukcijas normatīvtehniskās dokumentācijas saskaņošanas var izgatavot transportlīdzekļa piekabes ar pilnu masu līdz 3500 kilogramiem atbilstoši Ministru kabineta noteiktajiem to izgatavošanas nosacījumiem, tehniskajām prasībām un izmantojamajām sastāvdaļām.
To, kādas ir prasības, iesniedzamie dokumenti un izgatavotās piekabes uzrādīšanas (pārbaudes) kārtība, lai piekabi reģistrētu un ar to piedalītos ceļu satiksmē, detalizēti nosaka Ministru kabineta 2014. gada 18. februāra noteikumi Nr. 100 “Jaunbūvējamo transportlīdzekļu konstrukcijas normatīvtehniskās dokumentācijas saskaņošanas un starptautiskā izgatavotāja identifikācijas koda piešķiršanas un iestrādāšanas kārtība” (skatīt III nodaļu). Savukārt praktiskā informācija par individuālā kārtā izgatavotas piekabes konstrukcijas saskaņošanu un pārbaudi ir pieejama VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” tīmekļvietnes attiecīgajā sadaļā.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!