Mūsu dzīvokļu īpašnieku biedrība pēc maniem mutiskiem un rakstiskiem lūgumiem uzrādīt mājas pakalpojumu piegādātāju rēķinus (“Rīgas siltums”, “Latvenergo” u. c.) atsakās tos man sniegt. Sakarā ar to es nevaru pārbaudīt, cik korekti ir izveidojies man piestādītais ikmēneša apsaimniekošanas rēķins. Kādās organizācijās es varu sūdzēties par pakalpojumu piegādātāju rēķinu neuzrādīšanu, un kura valsts iestāde ir tiesīga pārbaudīt pārvaldnieka izrakstīto rēķinu pareizību? Ja man ir jāvēršas tiesā ar mērķi piespiest pārvaldnieku uzrādīt man pakalpojumu piegādātāju rēķinus, tad uz kādiem Civillikuma vai Patērētāju tiesību aizsardzības likuma pantiem es drīkstu atsaukties? Rēķini ir nekorekti, un pakalpojuma sniedzējs man nedod iespēju pārliecināties par rēķinu sagatavošanu.
Strīdi par apsaimniekošanas pakalpojumu sniegšanu nav pakļauti kādai speciālai izskatīšanas kārtībai. Piemēram, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs savā interneta vietnē uzsver, ka neizskata šādus jautājumus, tāpēc tie izskatāmi vispārējā procesuālajā kārtībā.
Vispirms ieteicams vērsties pie paša apsaimniekotāja ar iesniegumu, lūdzot iepazīties ar mājas lietu. Dzīvokļa īpašuma likuma 9. panta 6. punktā noteiktas dzīvokļa īpašnieka tiesības piedalīties dzīvojamās mājas pārvaldīšanā un Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma 28. panta trešajā daļā noteikts, ka dzīvojamās mājas īpašniekam ir tiesības iepazīties ar mājas lietu bez ierobežojumiem un izgatavot dokumentu atvasinājumus, ievērojot personu datu aizsardzības prasības. Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma 8. panta trešajā daļā ir detalizēti uzskaitīta informācija, kas iekļaujama mājas lietā. Neapšaubāmi, ka jautājumā uzdotā informācija ir iekļaujama mājas lietā un tai ir jābūt pieejamai dzīvokļu īpašniekiem.
Minētās tiesību normas arī veido likumisku pamatu:
Būtiskiem un sistemātiskiem normatīvo aktu pārkāpumiem no apsaimniekotāja puses būtu jābūt motivācijai dzīvokļu īpašniekiem lemt par pašreizējā pārvaldīšanas līguma laušanu, jauna apsaimniekotāja piesaisti un zaudējumu kompensācijas pieprasīšanu no līdzšinējā apsaimniekotāja, ja zaudējumi ir radīti.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!