Sveiki! Vai ir iespēja apstrīdēt ārsta noteikto diagnozi? Kādā veidā to var izdarīt? Vai ir kāda iestāde vai neatkarīgie eksperti, kuri varētu apliecināt, ka diagnoze ir noteikta pamatoti?
Veselības inspekcija (VI) norāda: ja pacients ārstniecības iestādē ir saskāries ar iespējamu viņa tiesību aizskārumu vai apšauba saņemtās ārstniecības kvalitāti, tad jāvēršas pie ārstniecības iestādes vadības, kura operatīvi varēs izvērtēt attiecīgo situāciju un atrast labāko risinājumu.
Ja problēmsituāciju nevar atrisināt ārstniecības iestādē, tad pacientam ir tiesības iesniegt iesniegumu Veselības inspekcijā.
VI, ņemot vērā konkrēto situāciju, analizēs pacienta medicīniskās dokumentācijas oriģinālus, lūgs ārstniecības personu paskaidrojumus vai veiks kontroli ārstniecības iestādē.
Būtiski, ka iesniegumu VI var iesniegt ne vēlāk kā divu gadu laikā no tiesību vai interešu aizskāruma dienas. Iesniegums tiek izskatīts 30 dienu laikā, sarežģītos gadījumos termiņš var tikt pagarināts līdz četriem mēnešiem.
Iesniegumu VI var iesniegt, sūtot uz e-pastu vi@vi.gov.lv (ja iesniegums ir elektroniski parakstīts), izmantojot e-adresi vai sūtot pa pastu uz adresi Klijānu iela 7, Rīga, LV-1012.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!