Labdien!
Esam jauna autoskola, kura ir izveidojusi mājaslapu un tajā jaunajiem autovadītājiem ir iespēja noskatīties video materiālus, kā pareizi braukt CSDD eksāmenā. Šobrīd izmantojam “TikTok” platformu, kur reklamējam savu mājaslapu, bet komentāru sadaļā cita autoskola, kas sniedz līdzīgu pakalpojumu, mūsu mājaslapu nomelnoja. Vēlējāmies uzzināt, vai tā drīkst darīt? Jo video ir gandrīz 80 tūkstoši skatījumu un nezinām, cik lielu kaitējumu šāds nomelnojošs komentārs varēja izraisīt. Ja tā nedrīkst, ko mums darīt šādā situācijā?
Saskaņā ar Reklāmas likuma 2.1 panta otro daļu un 14.1 panta pirmo daļu Konkurences padome (KP) uzrauga reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām, ja reklāma adresēta tikai personām, kas nodarbojas ar saimniecisko vai profesionālo darbību, un pārkāpums reklāmas jomā rada vai var radīt būtisku kaitējumu konkurencei.
Tādējādi KP uzrauga iespējamos pārkāpumus reklāmas jomā, ja reklāma adresēta saimnieciskās darbības veicējiem.
Savukārt, ja reklāma adresēta patērētājiem, kā tas ir ar “TikTok” izvietoto reklāmu, ievērojot Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 24. panta pirmajā daļā un Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma 14. panta pirmajā daļā noteikto kompetenci, tās uzraudzību īsteno Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), un ar reklāmu aizskartās personas var lūgt PTAC novērtējumu.
PTAC diemžēl LV portālam nav sniedzis atbildi.
PTAC kontaktinformāciju var meklēt šeit.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!