E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 34614
Lasīšanai: 2 minūtes

Ja reklāma adresēta patērētājiem, tās uzraudzību īsteno Patērētāju tiesību aizsardzības centrs

J
jautā:
24. novembrī, 2024
Mārcis

Labdien!
Esam jauna autoskola, kura ir izveidojusi mājaslapu un tajā jaunajiem autovadītājiem ir iespēja noskatīties video materiālus, kā pareizi braukt CSDD eksāmenā. Šobrīd izmantojam “TikTok” platformu, kur reklamējam savu mājaslapu, bet komentāru sadaļā cita autoskola, kas sniedz līdzīgu pakalpojumu, mūsu mājaslapu nomelnoja. Vēlējāmies uzzināt, vai tā drīkst darīt? Jo video ir gandrīz 80 tūkstoši skatījumu un nezinām, cik lielu kaitējumu šāds nomelnojošs komentārs varēja izraisīt. Ja tā nedrīkst, ko mums darīt šādā situācijā?

A
atbild:
Šodien

Saskaņā ar Reklāmas likuma 2.1 panta otro daļu un 14.1 panta pirmo daļu Konkurences padome (KP) uzrauga reklāmas atbilstību normatīvo aktu prasībām, ja reklāma adresēta tikai personām, kas nodarbojas ar saimniecisko vai profesionālo darbību, un pārkāpums reklāmas jomā rada vai var radīt būtisku kaitējumu konkurencei.

Tādējādi KP uzrauga iespējamos pārkāpumus reklāmas jomā, ja reklāma adresēta saimnieciskās darbības veicējiem.

Savukārt, ja reklāma adresēta patērētājiem, kā tas ir ar “TikTok” izvietoto reklāmu, ievērojot Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 24. panta pirmajā daļā un Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma 14. panta pirmajā daļā noteikto kompetenci, tās uzraudzību īsteno Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), un ar reklāmu aizskartās personas var lūgt PTAC novērtējumu.

PTAC diemžēl LV portālam nav sniedzis atbildi.

PTAC kontaktinformāciju var meklēt šeit.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas