Labdien! Vasaras sākumā tika pasūtīti PVC logi lodžijas iestiklošanai ar izgatavošanas un montāžas termiņiem, kas ir fiksēti līgumā (30 dienas). Izgatavošana un montāža tika nokavēta par vienu nedēļu. Pēc pirmās uzstādīšanas tika konstatēti trūkumi, proti, viena logu daļa bija aizsprostota un nebija līdzena. Viens logs bija ar skrāpējumu. Logi nebija noregulēti, tie paši atvērās vai aizvērās, t. i., nevarēja atrasties atvērtā stāvoklī. Pēc pretenzijas iesniegšanas pēc nedēļas uzņēmums izņēma vienu logu daļu un tos izlīdzināja. Pasūtīja logu (kas vēl joprojām nav samainīts). Pēc otrās uzstādīšanas pie griestiem tika konstatēts caurums un atklātas divas noplūdes, kas lietus laikā izraisīja lodžijas applūšanu. Uzņēmums minētos trūkumus jau mēnesi nav novērsis. Kādas ir manas tiesības? Vai es varu pieprasīt ražošanas un uzstādīšanas izmaksu samazināšanu? Vai varu uzņēmumam piemērot soda sankcijas par līgumsaistību savlaicīgu neizpildīšanu? Vai varu atteikties no līguma, jo es nezinu, cik ilgi uzņēmums mani ignorēs?
Izvērstāku un precīzāku atbildi par jūsu tiesībām konkrētajā gadījumā varētu sniegt pēc jūsu un uzņēmuma noslēgtā līguma analīzes. Pieņemot, ka noslēgtais līgums uzskatāms par uzņēmuma līgumu, būtu piemērojams Civillikuma 2217. pants. Proti, minētā panta otrā daļa nosaka: ja pasūtījums paliek vai nu pavisam neizpildīts, vai vismaz nepabeigts, vai ir izpildīts slikti vai citādi, nekā pasūtītājs norādījis, vai nav ticis laikā gatavs, kā arī, ja apstrādāšanai doto lietu pēc darba pabeigšanas neatdod, tad uzņēmējam jāatlīdzina pasūtītājam nodarītie zaudējumi. Tātad pie apstākļiem, ka pasūtītais darbs paveikts nekvalitatīvi, jums no uzņēmēja ir tiesības pieprasīt ar šādu rīcību jums nodarīto zaudējumu atlīdzināšanu. Kas attiecas uz soda naudas vai līgumsoda pieprasīšanu no uzņēmuma, tad papildus zaudējumiem jūs to varat pieprasīt gadījumā, ja jūsu un uzņēmuma noslēgtais līgums paredz konkrēto saistību pastiprinājumu.
Ja Patērētāju tiesību aizsardzības likuma izpratnē esat uzskatāms par patērētāju, t. i., fizisko personu, kas izsaka vēlēšanos iegādāties, iegādājas vai varētu iegādāties vai izmantot preci vai pakalpojumu nolūkam, kurš nav saistīts ar tās saimniecisko vai profesionālo darbību, jūsu tiesības nosaka arī šis likums. Patērētāju tiesību aizsardzības likums paredz patērētāja tiesības pieteikt prasījumu pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam par preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem divu gadu laikā no preces vai pakalpojuma piegādes vai pakalpojuma saņemšanas dienas. Attiecīgais pieteikums pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam iesniedzams divu mēnešu laikā no dienas, kad atklājusies preces vai pakalpojuma neatbilstība līguma noteikumiem. Likums patērētājam, kuram pārdota vai nodota lietošanā līguma noteikumiem neatbilstoša prece, paredz tiesības pieprasīt, lai pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs veic vienu no šādām darbībām:
Ja jums rodas citi jautājumi par savām tiesībām, to aizsardzības nolūkā ieteicams pēc juridiskās palīdzības vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!