Labdien! Auto: Nissan Note HU-5407; Bonus Malus – 13. Kāpēc ir tik mazs? Vadītāja stāžs ir liels.
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) ir skaidrojis, ka Bonus Malus klase tiek rēķināta, ņemot vērā tikai divus kritērijus: apdrošināšanas dienu skaitu un apdrošināšanas gadījumu skaitu.
Aprēķinot Bonus Malus klasi, tiek skatīta apdrošināšanas vēsture par pēdējiem 11 gadiem. Katru gadu no vēstures tiek dzēsts viens vecākais periods, un tā vietā nāk jaunākais. Aprēķinā tiek ņemti vērā aktuālie 11 periodi, proti, kurus var ieskaitīt, kurus nevar un kuros ir bijis negadījums. Lai periodu varētu ieskaitīt kā pozitīvu, tajā jābūt vismaz 275 apdrošināšanas dienām un nedrīkst būt izraisīti ceļu satiksmes negadījumi. Tad pie 6. jaunslēguma Bonus Malus klases jāpieskaita visi “+” un jāatskaita “-“ (ja tādi ir), kā rezultātā tiek iegūta aktuālā Bonus Malus klase.
Vairāk par Bonus Malus aprēķina principiem varat uzzināt šeit.
Lai sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) sistēma būtu caurskatāma un saprotama, līdzšinējo Bonus Malus sistēmu, kuras mērķis bija pēc vienota principa izvērtēt augstākas un zemākas riska pakāpes autoīpašniekus un objektīvi noteikt OCTA polišu cenas, aizstās ar centralizētu apdrošināšanas vēsturi. Jaunā sistēma sāks darboties no šī gada 1. augusta.
Vairāk informācijas LV portāla publikācijā “Bonus Malus sistēmu aizstās centralizēta apdrošināšanas vēsture”.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!