Kā var panākt, lai daudzdzīvokļu mājā ūdens skaitītāja rādījumi tiktu nodoti pareizi un laikus? Pārbaudē tika konstatēts, ka divos dzīvokļos nav uzrādīti 53 m3. Par to maksā pārējie iemītnieki. Pēc pārbaudes vienu mēnesi bija normāli, bet vēlāk viss atkārtojās. Ko un kā darīt, lai nevajadzētu apmaksāt citu rēķinus?
E-konsultācijā Nr. 31714 neredzu tiešu atbildi uz manis uzdoto jautājumu! Kā rīkoties, ja daudzdzīvokļu mājā divi īpašnieki ignorē pārējos dzīvokļa īpašniekus un nenodod pareizos ūdens skaitītāja rādījumus? “Ko jūs man padarīsiet? Man pie vienas vietas!” saka, ja kāds iebilst. 53 m3 ūdens nesakritība divos dzīvokļos tika konstatēta pārbaudē ar dzīvokļa pārvaldnieka klātbūtni.
Dzīvokļa īpašuma likuma 10. pants noteic, ka katram dzīvokļa īpašniekam ir pienākums norēķināties par saņemtajiem pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvokļa īpašuma lietošanu (piemēram, apkure, aukstais ūdens, kanalizācija, sadzīves atkritumu izvešana) u. c. pienākumi. Savukārt pārvaldniekam ir pienākums nodrošināt, lai nebūtu starpības starp dzīvokļu skaitītāju kopējo rādījumu un mājas kopējā (lielā) skaitītāja rādījumu.
Pieprasīt uzrādīt skaitītāja rādītājus dzīvoklī drīkst pārvaldnieks, bet ne cita dzīvokļa īpašnieks. Tādas tiesības pārvaldniekam izriet no īpašnieka pienākuma maksāt par patērēto ūdeni, kas noteikts Dzīvokļa īpašuma likumā.
Pārvaldnieka pienākumi noteikti arī Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumā.
Ja netiek pareizi nodoti skaitītāja rādījumi, tad pārvaldniekam ieteicams regulāri apsekot dzīvokli, kā arī pieprasīt skaitītāja fotofiksāciju.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!