Sveiki!
Lūdzu, precizējiet, ko slimnīca ir tiesīga pieprasīt no pacienta piederīgajiem un kas ir jānodrošina slimnīcā uz vietas! Slimnīcas pieprasa 1. grupas invalīda tuviniekiem sarūpēt dažādas higiēnas preces – pamperus, pampera paladziņus, mitrās salvetes, mazgāšanās losjonus, taču ir zināms, ka nodaļās uz vietas ir pieejamas šīs preces. Pacients A 94 gados ar zarnu aizsprostu ievietots reģionālajā slimnīcā, personāls trešajā stacionēšanas dienā pieprasa tuviniekiem mitrās salvetes un pampera paladziņus. Pacients B 89 gados ar šķidrumu pleirā ievietots citā reģionālajā slimnīcā, personāls otrajā stacionēšanas dienā pieprasa tuviniekiem uz slimnīcu atvest pamperus un mazgāšanās losjonus seniora aprūpei.
Kādi ir noteikumi, kas slimnīcai ir jānodrošina? Vai ir atšķirība, kas tiek nodrošināts konkrētā vecumā, ar noteiktu diagnozi vai invaliditāti? Vai pastāv ierobežojumi, cik mitro salvešu, pamperu vai pamperu paladziņu slimnīca var atvēlēt pacienta aprūpei? Vai higiēnas līdzekļi ir tuvinieku atbildība? Kā tiek nodrošināta higiēna, ja pacientam nav piederīgo, kuri varētu sagādāt attiecīgos higiēnas līdzekļus?
Stacionāra pienākums ir veikt kvalitatīvu veselības aprūpes pakalpojumu. Pacientu tiesību likumā skaidrots, ka veselības aprūpes pakalpojums ir pakalpojums, kuru veselības aprūpes ietvaros pacientam sniedz ārstniecības persona noteikta ārstniecības mērķa sasniegšanai. Savukārt Veselības aprūpes finansēšanas likumā norādīts, ka veselības aprūpe ir pasākumu kopums, ko sniedz veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēji personas veselības nodrošināšanai, uzturēšanai un atjaunošanai. Šajā gadījumā uz veselības aprūpi neattiecas pacienta nodrošināšana ar inkontinences un higiēnas precēm. Tos slimnīca parasti nodrošina pirmajā vai pirmajās dienās, bet ne visu ārstēšanās laiku.
Tomēr vēršam uzmanību, ka noteiktu diagnožu gadījumā iespējams saņemt kompensāciju 50%, 75% vai 100% apmērā inkontinences līdzekļu iegādei. Jāpiebilst, ka jūsu aprakstītajā gadījumā tas attiektos tikai uz pamperiem jeb autiņbiksēm, jo pārējās preces neietilpst šajā kategorijā. Plašāka informācija par kompensēšanas iespējām pieejama Nacionālā veselības dienesta mājaslapā.
Savukārt, ja pacientam nav piederīgo un viņš pats nevar parūpēties par nepieciešamo preču iegādi, iesaistās pašvaldības sociālais dienests.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!