Labdien! Gandrīz katru dienu ar savu transportlīdzekli dodos pa valsts ceļu Rīgas centrā, uz kura ir iegrimušas lietus ūdeņu noteku lūkas (novietotas uz braucamās daļas), kas rada mehānisku, nevis dinamisku sitienu/slodzi auto labās puses piekarei (amortizatoram, atsperei un citām detaļām). Pēc aptuveni sešiem mēnešiem servisā tika diagnosticēts, ka piekares labā puse ir vairāk nolietota nekā kreisā. Kur var atrast standartus, kas nosaka, kāds ir pieļaujamais lūku iegrimums asfaltā? Kas atbild par to, ja šāds standarts netiek ievērots? (Tas noteikti netiek ievērots.)
Ministru kabineta noteikumu Nr. 633 “Autoceļu un ielu būvnoteikumi” 21. punkts nosaka, ka valsts autoceļu būvprojekta saturu un noformēšanas prasības būvniecības ierosinātājs nosaka projektēšanas uzdevumā, pamatojoties uz piemērojamajiem standartiem. Minēto noteikumu 74. punkts noteic, ka komersantu ceļa būvniecības ieceres dokumentācijas vai būvprojekta detalizētu saturu un noformēšanas prasības papildus šo noteikumu 71., 72. vai 73. punkta nosacījumiem, ja nepieciešams, nosaka komersantu ceļa īpašnieks projektēšanas uzdevumā, pamatojoties uz Latvijas standarta LVS 190-6:2009 “Ceļu projektēšanas noteikumi” 6. daļu “Autoceļu un tiltu būvprojekta saturs un noformēšana” vai komersantu ceļa īpašnieka noteiktajām prasībām, ja tās pamatotas ar normatīvo aktu vai standartu prasībām. Ceļa īpašnieks projektēšanas uzdevumā komersantam detalizēti apraksta minimālo inženierizpētes apjomu konkrētajam objektam, kā arī prasības svarīgākajiem tehniskajiem parametriem, normatīvajiem aktiem un standartiem, kas jāievēro, izstrādājot būvniecības ieceres dokumentāciju vai būvprojektu. Ar standartu jūs varat iepazīties SIA “Latvijas standarts” (LVS) tīmekļvietnē.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!