Ja LR Saeima pieņēmusi likuma grozījumus, kuri acīmredzami pārkāpj citas saistošās tiesību normas (likumus, LR Satversmi u. c.), vai LR Saeimas rīcību var apstrīdēt Administratīvajā rajona tiesā, ja iestādes rīcība atbilst APL 89 (2)?
Likumi tiek pieņemti uz politisku lēmumu pamata. Atbilstoši Administratīvā procesa likuma 1. panta trešās daļas 4. punktam politiski lēmumi nav administratīvais akts. Savukārt iestādes faktiskajai rīcībai ir jāatbilst tām pašām pazīmēm, kurām atbilst administratīvais akts, tikai iestādes faktiskā rīcība ir vērsta uz faktisku, nevis tiesisku seku radīšanu privātpersonai.
Vēršu uzmanību, ka politisks lēmums var skart arī privātpersonas tiesības, bet tas pamatā tiek formulēts (pieņemts) nevis tiesību, bet politiskās gribas, iekšējās pārliecības, uzticības un citu ar tiesību normām nereglamentētu kritēriju ietekmē (Augstākās tiesas 2006. gada 15. jūnija lēmums lietā Nr. SKA-353/2006). Attiecīgi administratīvās tiesas kompetencē nav pārbaudīt lēmumus, kas pieņemti nejuridisku kritēriju pamatā.
Atbilstoši Satversmes tiesas likuma 16. pantam tiesību normu satversmības kontroles lietas ir pakļautas Latvijas Republikas Satversmes tiesai (1.–3. un 6. punkts). Tāpat Latvijas Republikas Satversmes tiesai ir pakļautas arī lietas par citu Saeimas aktu (izņemot administratīvo aktu) atbilstību likumam (4. punkts).
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!