Labdien! Interesē risinājums šādai situācijai. Lauku īpašumam, kam garām iet pašvaldības ceļš (grants ceļš), tika veikta notekcauruļu un novadgrāvju rekonstrukcija, pašvaldība to nesaskaņoja ar īpašniekiem un pārbūvēja piebraucamo ceļu krietni šaurāku. Pirms tam bija iespēja izbraukt gan pa labi, gan pa kreisi, kā arī bija vieta, kur novietot auto pastniecei, jo iebraucamais ceļš atrodas tieši nepārredzamā līkumā, kur arī nav uzstādītas ceļa zīmes. Šobrīd ir izrakti dziļi grāvji un ceļš sašaurināts tik ļoti, ka pat ar vieglo auto ir pagrūti iebraukt un izbraukt, nerunājot par komerctransportu un ceļa uzturētāju, kam nepieciešams braukt ziemas periodā, lai iztīrītu sniegu. Viņš tagad atsakās iebraukt, jo pastāv risks iebraukt grāvī. Kā šādā situācijā rīkoties, un kādam jābūt minimālajam ceļa platumam? Vai nevajadzētu būt tā, ka, mainot vai ieliekot notekcaurules, piebraucamais ceļš jāatstāj, kāds tas bija? Vai arī pašvaldībām ir tiesības mainīt privāto ceļu pēc saviem ieskatiem?
Noteikumi par ceļa platumu atrodami likuma “Par autoceļiem” 27.¹ pantā:
Valsts, pašvaldību un komersantu autoceļu būvniecībai, uzturēšanai un aizsardzībai tiek noteikta ceļu zemes nodalījuma josla. Valsts, pašvaldību un komersantu autoceļu ceļu zemes nodalījuma joslas minimālais platums no autoceļa ass uz katru pusi ir:
1) 25 metri – divu brauktuvju autoceļam ar sadalošo joslu līdz 10 metriem;
2) 15,5 metri – vienas brauktuves autoceļam ar klātnes platumu no 12,5 metriem līdz 20 metriem;
3) 13,5 metri – vienas brauktuves autoceļam ar klātnes platumu no 10,5 metriem līdz 12 metriem;
4) 11 metru – vienas brauktuves autoceļam ar klātnes platumu no 8,5 metriem līdz 10 metriem;
5) 9,5 metri – vienas brauktuves autoceļam ar klātnes platumu līdz 8 metriem.
Ja saskaņā ar būvniecības projektu nepieciešams izvietot autoceļa konstrukcijas daļas, tad ceļu zemes nodalījuma joslas platums var būt lielāks par minimālo platumu.
Kā tas norādīts jautājumā, ceļa rekonstrukcija tika veikta pēc saskaņota projekta, tostarp saskaņojums tika saņemts no VSIA “Latvijas Valsts ceļi”. Ja ceļa pārbūves procesā ir pieļauti risinājumi, kas apdraud ceļu satiksmi un/vai to ierobežo (ceļš ir projektēts un izbūvēts, pārkāpjot normatīvos noteiktās prasības), tad jums ir tiesības vērsties pašvaldībā ar sūdzību.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!