Iepriekš darbā, ja neplānoti bija nepieciešama brīvdiena, darba devējs to piešķīra. Tagad, kad man bija nepieciešama brīvdiena, darba devējs paziņoja, ka esot jauna kārtība: ja ņemu brīvu dienu, man tā tikšot atskaitīta no ikgadējā atvaļinājuma. Tas nozīmē, ka šobrīd man atvaļinājums būs par vienu dienu īsāks.
Vai darba devējs drīkst ieviest šādus noteikumus un šādi rīkoties?
Darba devējam ir pienākums apmaksāt darbinieka nolīgto un nostrādāto darba laiku, kā arī periodu, kad netiek veikts darbs, atbilstoši Darba likuma 74.pantā noteiktajiem gadījumiem.
Ja darbiniekam ir iepriekš neplānoti nepieciešama brīva diena darba laikā, viņš ir tiesīgs lūgt piešķirt tam brīvu dienu bez darba samaksas saglabāšanas pēc Darba likuma 153.panta trešās daļas.
Atvaļinājuma izmantošanas kārtību nosaka uzņēmums iekšējā normatīvajā aktā, ar ko iepazīstina visus darbiniekus, kā arī saskaņā ar Darba likumu ( DL 149., 150.pants) un nepasliktinot darbinieka tiesisko stāvokli. DL 149.panta otrajā daļā ir noteikts, ka, darbiniekam un darba devējam vienojoties, ikgadējo apmaksāto atvaļinājumu kārtējā gadā var piešķirt pa daļām, taču viena no atvaļinājuma daļa šajā gadā nedrīkst būt īsāka par 2 nepārtrauktām kalendāra nedēļām. Tādēļ nav pieļaujama situācija, ka darbinieks visu vai lielāko daļu apmaksātā atvaļinājuma būtu izmantojis, piemēram, pa vienai dienai.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!