Šķīdonis uz grants ceļiem iestājas pavasarī un rudenī, kā arī mainīgos laikapstākļos, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums. Ceļa pamatnei pārmitrinoties, grants seguma ceļu nestspēja būtiski samazinās. Lai novērstu šo ceļu sabrukumu, uz daudziem valsts, vietējiem un dažiem reģionālajiem autoceļiem tiek ieviesti pagaidu satiksmes ierobežojumi kravas autotransportam. Kā ir ar ierobežojumiem uz servitūta ceļiem? Kas ir tiesīgs noteikt ierobežojumus? Ja valdošā īpašuma saimnieks vēlas pa servitūta ceļu izvest kokmateriālus neatbilstošos laikapstākļos, tādējādi bojājot ceļu, ko darīt kalpojošā īpašuma saimniekam?
Servitūts ir lietu tiesība, kas apgrūtina lietu par labu kādam citam nekustamajam īpašumam. Civillikuma 1160. pants noteic, ka, nodibinot ceļa servitūtu, tajā ietilpstošās tiesības var dažādi aprobežot. Tas nozīmē, ka, nodibinot ceļa servitūtu, jau sākotnēji var paredzēt transportlīdzekļu maksimālās masas vai slogojuma uz asīm ierobežojumus.
Ja servitūta izlietošanai nepieciešams uzturēt kalpojošo lietu, tas būs jādara servitūta izlietotājam.
Tas nozīmē –, ja ceļa servitūta izlietošanas procesā tas tiks bojāts, tad atjaunošanas izmaksas gulstas uz servitūta izlietotāju (nevis kalpojošā zemesgabala īpašnieku).
Servitūts parasti tiek nodibināts ar līgumu, pusēm par to vienojoties, vai prasības kārtībā tiesā, ja vienošanos nav iespējams panākt. Tātad, ja ceļa servitūts ir nodibināts, neparedzot transportlīdzekļu kustības ierobežojošos faktorus, to ir iespējams risināt līgumiski (pusēm savstarpēji vienojoties) vai tiesas ceļā.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 200 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!