Labdien! Par patēriņa kredītu ir izveidojies parāds “Luminor” bankā. Tas tika nodots piedziņai SIA “Intrum Latvia”. Par esošo parādu un to, ka tā atmaksa ir jāveic ar “Intrum” starpniecību, tika saņemta īsziņa un e-pasts. Uzreiz tika sarunāts ikmēneša maksājums, kas tika veikts noteiktajos datumos. Es neesmu no viņu puses saņēmis nekādu līgumu, maksājumu grafikus, tikai jau minēto e-pastu, ka man ir parāds un noteikts tā apmērs. Man pat nav iespējas piekļūt viņu mājaslapas informācijai par esošajiem līgumiem. Šajā mēnesī gala summa atšķiras no tās, kuru pats aprēķināju, un es tai nepiekrītu. “Intrum” e-pasta sarakstē joprojām nevēlas sniegt informāciju par maksājumu grafiku vai maksājumu vēsturi, tikai norāda viņu aprēķināto summu apmaksai. Saprotu, ka “Intrum” ir oficiāla licencēta iestāde, kas veic šādas darbības, tomēr liekas nekorekti, ka ar mani netiek noslēgta oficiāla vienošanās. Esmu nesaprašanā, ko darīt šādā situācijā, un vai “Intrum” rīcība ir korekta.
Parādu ārpustiesas atgūšanas procesu reglamentē Parādu ārpustiesas atgūšanas likums.
Minētā likuma 7. panta pirmā daļa noteic, ka “kreditors vai parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējs, uzsākot parāda atgūšanu, rakstveidā paziņo parādniekam par parāda esamību un aicina labprātīgi izpildīt kavētās maksājuma saistības. Šajā paziņojumā sniedzama šāda informācija:
[..]
3) uz kāda tiesiska pamata parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējs ieguvis tiesības atgūt parādu – darījuma veids un darījuma noslēgšanas datums;
4) kreditora prasījuma rašanās tiesiskais pamats – kreditora un parādnieka noslēgtā darījuma veids, darījuma noslēgšanas datums un darījuma priekšmets;
5) parāda apmērs, tai skaitā pamatparāda apmērs, procenti par naudas summas vai citu atvietojamu lietu lietošanas atvēlējumu, pielīgtie vai likumiskie procenti un līgumsoda apmērs;
6) parāda atgūšanas izdevumi (ja tādi ir);
7) parāda atmaksas kārtība un termiņš;
8) informācija par iespēju izteikt pamatotus rakstveida iebildumus pret parāda esamību, tā apmēru un samaksas termiņu, paredzot, ka iebildumu izteikšanai tiek atvēlēta ne mazāk kā 21 diena no paziņojuma saņemšanas dienas”.
Savukārt minētā likuma 11. pants nosaka veidus, kā tiek īstenota saziņa ar parādnieku:
(1) Ja likumā nav noteikts citādi, ar parādnieku sazinās, izmantojot tos saziņas līdzekļus un kontaktinformāciju, kas norādīta kreditora un parādnieka noslēgtajā tiesiskajā darījumā.
(2) Ja parādnieks nav sasniedzams, izmantojot šā panta pirmajā daļā minētos saziņas līdzekļus un kontaktinformāciju, vai ja to ir lūdzis pats parādnieks, kreditors un parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējs ir tiesīgs izmantot kontaktinformāciju, kas tam ir kļuvusi zināma vai iepriekšējās sadarbības laikā izmantota saziņai ar parādnieku.
(3) Ja parādnieks nav sasniedzams, izmantojot šā panta pirmajā vai otrajā daļā minētos saziņas līdzekļus un kontaktinformāciju, saziņu ar parādnieku īsteno rakstveidā, nosūtot nepieciešamo informāciju uz parādnieka deklarētās dzīvesvietas adresi.
Tādējādi jums ir tiesības pieprasīt, un “Intrum” ir pienākums sniegt visu informāciju, kas attiecas uz parāda rašanos un aprēķinātajiem procentiem. Jums ir jāpieprasa informācija rakstiski, norādot veidu, kā vēlaties to saņemt.
Ja “Intrum” atsakās jums izsniegt šādu informāciju vai to vienkārši nesniedz, jums ir tiesības vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā ar sūdzību par “Intrum” rīcību.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!