E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 26357
Lasīšanai: 2 minūtes

Vai tūrisma firmai ir pienākums atdot naudu par aviobiļetēm

Publicēts pirms gada. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
21. maijā, 2022
Ilze

Labdien! Tika iegādāts ceļojums ar tūrisma firmas starpniecību. Tūrisma firma apmaksāja viesnīcu, transfēra izdevumus un aviobiļetes. Sakarā ar pandēmijas sākumu ceļojums tika atcelts. Tūrisma firma atmaksāja visus izdevumus, izņemot aviobiļetes, un ieteica izņemt kuponu aviobiļešu vērtībā attiecīgajā aviokompānijā. Šis piedāvājums klientu neapmierināja, un viņš norādīja, ka vēlas saņemt atpakaļ naudu par aviobiļetēm. Ko nosaka Latvijas Republikas likumdošana attiecībā uz tūrisma firmām: vai tām ir pienākums atdot klientam arī naudu par aviobiļetēm, ja klients nevēlas izmantot kuponu, vai šis jautājums klientam jārisina ar attiecīgo aviokompāniju? Paldies jau iepriekš par atbildi!

A
atbild:
24. maijā, 2022
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
Eva Eglīte, sabiedrisko attiecību speciāliste

Ja tika iegādāts kompleksais tūrisma ceļojums un tas tika atcelts no pakalpojuma sniedzēja (organizatora) puses, tad ir jāatmaksā visa naudas summa. Covid-19 pandēmijas dēļ bija radušās situācijas, kad aviopārvadātāji atteicās atmaksāt naudu, līdz ar to arī pakalpojuma sniedzēji nevarēja atmaksāt patērētājiem pilnu naudas summu. Šāda veida situācijas tika fiksētas arī izmitināšanas pakalpojumu jomā, kad atmaksu atteica arī viesnīcas. Tomēr jāņem vērā, ka patērētājam tā dēļ nav jācieš. Regula Nr. 261/2004 par pasažieru tiesībām aviopārvadātājam nosaka pienākumu par atceltu lidojumu atmaksāt pasažierim naudu 7 dienu laikā.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas