E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 24225
Lasīšanai: 4 minūtes
2
2

Cik ilgā laikā jāpieņem akūts pacients

J
jautā:
17. septembrī, 2021
Kristīne

Labdien! Vēlos noskaidrot, kuros Ministru kabineta noteikumos šobrīd tiek/ir aprakstīta akūta pacienta pieņemšanas kārtība un akūtas klātienes vizītes gaidīšanas maksimālais laiks pie ģimenes ārsta. Zinu, ka pie ģimenes ārsta pacienti, arī akūtie, tagad tiek pieņemti pēc iepriekšēja pieraksta, bet kur var noskaidrot, cik ilgā laikā ģimenes ārstam šāds akūts pieraksts pacientam, kuram steidzīgi nepieciešama ārsta konsultācija klātienē (par piemēru: bērns ar stiprām ausu sāpēm), ir jānodrošina? Vai ārsts šādā akūtā gadījumā var pierakstīt pacientu (bērnu) uz vizīti/apskati klātienē tikai pēc nedēļas, aizbildinoties, ka pacienti bez pieraksta vairs netiekot pieņemti?

A
atbild:
31. janvārī, 2022

Ministru kabineta noteikumu Nr. 555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība” 39.4. apakšpunkts paredz, ka ģimenes ārsta prakses vietā pieņemšanas laiku personām bez iepriekšēja pieraksta (akūtiem pacientiem) nosaka katru dienu ne mazāk par vienu stundu, nodrošinot šādām personām ģimenes ārsta pieejamību tajā pašā dienā, kad persona vērsusies ģimenes ārsta praksē, vai nākamajā darbdienā, ja persona ģimenes ārsta praksē vērsusies pēc ģimenes ārsta pieņemšanas laika beigām.

Tomēr, ņemot vērā, ka valstī ir epidemioloģiski sarežģīti apstākļi, arī ārstniecības iestādēm ir jāievēro papildu drošības pasākumi. 2021. gada 28. septembra Ministru kabineta noteikumu Nr. 662 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” 237. punkts paredz, ka ambulatoro speciālistu konsultācijas atbilstoši iespējām tiek nodrošinātas attālināti. Ja konsultācijas nav iespējams nodrošināt attālināti, ārstniecības iestādes pacientus pieņem tikai pēc pieraksta, nosakot precīzu ierašanās laiku veselības aprūpes pakalpojuma saņemšanai, ar pietiekamu laika periodu starp pacientu pieņemšanu, lai nodrošinātu, ka viņi nesatiekas.

Kā norādījusi Veselības ministrija, piemēram, šajā informācijā par ģimenes ārstu darbu situācijā, kad ir ārkārtīgi pieaudzis Covid-19 slimnieku, kas ārstējas ambulatori, skaits, arī pieņemšana akūtajās stundās tiek organizēta pēc pieraksta.

To LV portālam apstiprināja arī Nacionālais veselības dienests (NVD), paskaidrojot, ka augstas Covid-19 izplatības laikā pacienti tiek aicināti ar ģimenes ārsta praksi sazināties telefoniski. Konsultācijas laikā ārsts sniedz vadlīnijas tālākai ārstēšanai, nepieciešamības gadījumā izraksta e-recepti vai e-nosūtījumu izmeklējumiem, kā arī tiek izvērtēts pacienta veselības stāvoklis un pieņemts lēmums par to, cik steidzami nepieciešams klātienes apmeklējums. Lielākoties ārsts sākotnēji sniedz attālinātu konsultāciju, kuras laikā vienojas ar pacientu par klātienes vizītes datumu un laiku.

NVD atgādina, ka steidzamos gadījumos iespējams vērsties pēc medicīniskās palīdzības arī pie dežūrārstiem. Ārstniecības iestāžu saraksts, kurās pieejami dežūrārsti, skatāms NVD tīmekļvietnē – https://www.vmnvd.gov.lv/lv/dezurarsti-arpus-gimenes-arstu-darba-laika. Jāņem vērā, ka arī pirms došanās pie dežūrārsta nepieciešams ar ārstniecības iestādi sazināties telefoniski.

Labs saturs
2
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 168 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Lūdzam e-konsultācijās neiesniegt jautājumus par situācijām, kas saistītas ar Covid-19.
Informācija, kur vērsties, ir apkopota vietnē covid19.gov.lv.
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU