Sveiki! Kā rīkoties, ja zobārsts nekvalitatīvi veica darbu un sabojāja zobu? Neizvērtēja stāvokli. Samaksāju 4000 EUR. Nolūza zobs, jo neizturēja svaru. Zobu laboja, ieskrūvējot skrūvi, un vēl nedēļu man jāstaigā briesmīgā izskatā. Un skats patiešām ir briesmīgs, rada diskomfortu, jo ikdienā komunicēju ar cilvēkiem. Ir saglabāti čeki un bildes. Vai var pieprasīt morālo kompensāciju, ja zobs ir bojāts?
Ja uzskatāt, ka veselībai ir nodarīts kaitējums, kas radījis arī materiālus zaudējumus, Jums ne vēlāk kā divu gadu laikā no kaitējuma atklāšanas dienas, taču ne vēlāk kā triju gadu laikā no tā nodarīšanas dienas, ir tiesības vērsties Ārstniecības riska fondā ar atlīdzības prasījuma iesniegumu. Veselības inspekcija veiks ekspertīzi un noteiks pacienta dzīvībai vai veselībai nodarītā kaitējuma esību vai neesību, kaitējuma sekas un apmēru, un pieņems lēmumu par atlīdzības izmaksāšanu vai atteikumu izmaksāt atlīdzību.
Tiesības uz atlīdzību regulē Pacientu tiesību likuma 16. pants.
Savukārt pacienta veselībai vai dzīvībai nodarītā kaitējuma (arī morālā kaitējuma) noteikšanas kritēriji un metodika ir noteikti Ministru kabineta noteikumu Nr. 1268 “Ārstniecības riska fonda darbības noteikumi” 2. pielikumā, kurā kā viens no nodarītā kaitējuma veidiem ir paredzēta arī “zobārstniecībā lietojamo ārstniecības un mutes dobuma protezēšanas tehnoloģiju neievērošana, kas rada smagas komplikācijas vai zobu zaudēšanu, vai neatbilstošu zobu protēžu izgatavošanu”.
Plašāka informācija pieejama Veselības inspekcijas mājaslapas sadaļā “Iesniegums Ārstniecības riska fondam”.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!