Nama pārvaldnieks nesniedz informāciju par aprēķinātajiem pārvaldīšanas maksājumiem nākamajam kalendāra gadam, par ārpuskārtas remonta veikšanu, par dzīvojamās mājas pārvaldīšanas un apsaimniekošanas ieņēmumu un izdevumu, par noslēgto pakalpojumu līgumu. Uz pieprasījumu pārvaldnieks atbild ar lielu aizkavēšanos vai neatbild pavisam. Tādā veidā pārvaldnieks pārkāpj Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumu (14. pantu), MK noteikumus Nr. 408 (11., 22., 23., 24. pantu), MK noteikumus Nr. 1013 (4., 8., 9. pantu). Kā pārliecināt pārvaldnieku ievērot likumus un MK noteikumus? Vai kāda valsts vai sabiedriskā organizācija var palīdzēt?
Dzīvojamo māju pārvaldīšanas kārtību, kā arī pušu starpā paredzētās tiesības un pienākumus reglamentē Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likums. Minētā likuma 10. panta 2. daļa noteic, ka Dzīvojamās mājas īpašnieks uzdod pārvaldniekam pārvaldīšanas uzdevumu, rakstveidā noslēdzot ar viņu dzīvojamās mājas pārvaldīšanas līgumu (turpmāk: pārvaldīšanas līgums). Dzīvokļu īpašnieki pārvaldīšanas līgumu slēdz saskaņā ar dzīvokļu īpašnieku kopības lēmumu, kas pieņemts Dzīvokļa īpašuma likumā noteiktajā kārtībā. Noslēgtais pārvaldīšanas līgums ir saistošs ikvienam dzīvokļa īpašniekam. Tādējādi līguma nepildīšanas gadījumā jums kā dzīvokļu īpašniekam (dzīvokļu īpašnieku kopības dalībniekam) ir tiesības pieprasīt līguma izpildi, tostarp tiesas ceļā izprasīt jūs interesējošos dokumentus un datus.
Ja dzīvokļu īpašnieku kopību neapmierina pārvaldnieka darbība, tā ir tiesīga uzteikt mājas pārvaldīšanas līgumu un noslēgt šādu līgumu ar citu pārvaldnieku.
Vispirms šis jautājums jums būtu jāapspriež dzīvokļu īpašnieku kopsapulcē.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 250 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!