Labdien! Kvalificētam ekspertam (strādā valsts pārvaldē, ir ierēdnis) ir iespēja piedalīties starptautiskos sadarbības projektos, par kuriem ir noslēgti sadarbības līgumi un par kuru izpildi maksā attiecīgā Eiropas institūcija, un papildus mēnešalgai gūt ienākumus. Administratīvā nodaļa norāda, ka valsts pārvaldei ir jāievēro noteiktais atalgojuma samērīgums un jānosaka ierobežojums, ka mēnesī darbiniekam izmaksājamais atalgojuma apmērs nedrīkst pārsniegt ministru prezidenta mēnešalgu. Vai šāda atlīdzības likuma interpretācija ir pareiza attiecībā uz sadarbības līguma izpildē iegūtajiem ieņēmumiem, kas nav mēnešalga?
Saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumu (turpmāk – Atlīdzības likums) valsts vai pašvaldības institūcija neizmaksā un iekšējos normatīvajos aktos, pašvaldības saistošajos noteikumos, darba koplīgumos un darba līgumos amatpersonai (darbiniekam) neparedz citādu atlīdzību kā to, kas noteikta šajā likumā, izņemot šī likuma 3. panta trešajā daļā paredzētos gadījumus.
Savukārt šī panta piektā daļa nosaka atsevišķus izņēmuma gadījumus, tostarp tādus, kuri paredz valsts vai pašvaldības institūcijai tiesības izmaksāt atlīdzību no līdzekļiem, kas iegūti no sadarbības līgumiem ar Eiropas Savienības vai tās dalībvalsts institūcijām, kā arī no starptautiskās sadarbības līgumiem (valsts vai pašvaldības institūcijas un cita ārvalsts vai starptautiskā tiesību subjekta noslēgts līgums). Maksā par paveikto darbu tām amatpersonām (darbiniekiem), kuras ir tieši iesaistītas attiecīgo sadarbības līgumu izpildē.
Saskaņā ar Atlīdzības likumu 3. panta sestajā daļā minēto šā panta piektās daļas 7. punktā paredzēto atlīdzību var noteikt, paredzot piemaksu par papildu darbu, sadalot amata (dienesta, darba) pienākumu veikšanu saskaņā ar šā likuma 4.1 pantu un nosakot atbilstošu atlīdzību vai saskaņā ar publiskos iepirkumus regulējošajiem normatīvajiem aktiem slēdzot uzņēmuma līgumu ar personu, kas nav amata (dienesta, darba) attiecībās attiecīgajā institūcijā. Ja amatpersonai (darbiniekam) tiek noteikta piemaksa par papildu darbu, tad var neievērot šā likuma 14. panta pirmajā daļā noteikto piemaksas apmēru.
Savukārt Atlīdzības likuma 4. panta pirmajā daļā noteiktais ierobežojums, ka valsts institūcijas amatpersonām (darbiniekiem) mēnešalgas apmēru nosaka tādējādi, lai mēnešalga nepārsniegtu Ministru prezidentam noteikto mēnešalgu, attiecas uz to atlīdzības daļu, kura tiek maksāta no valsts budžeta līdzekļiem, un nav jāievēro attiecībā uz ienākumiem, kas iegūti no savstarpējās sadarbības līgumu izpildes.
Ja darbinieks vienlaikus ir nodarbināts gan sadarbības līgumu izpildē, gan savu tiešo amata pienākumu izpildē, ir jānodrošina korekta darba laika uzskaite, nodalot darba laiku, kas tiek patērēts sadarbības līguma izpildē, kā to nosaka atlīdzības likuma 4.1 panta nosacījumi.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!