Man ir nesaprašanās ar grāmatvedi. Viņa apgalvo, ka var man izmaksāt tikai šādu kombināciju: atvaļinājuma naudu kopā ar algu par līdz tam nostrādātajām dienām. Respektīvi, ja 25.02. eju atvaļinājumā, tad 24.02. viņa man izmaksās atvaļinājuma naudu + algu par periodu no 01.02. līdz 24.02. Es iebilstu, sakot, ka man nevajag algu, man vajag tikai atvaļinājuma naudu. Kam taisnība? Un vai man obligāti kopā ar atvaļinājuma naudu jāizņem arī alga par periodu no 01.02. līdz 24.02.?
Normatīvais regulējums (Darba likuma 69. pants) paredz, ka darbiniekam, dodoties atvaļinājumā, iepriekšējā dienā ir izmaksājama atvaļinājuma nauda un darba samaksa par laiku, kas nostrādāts līdz atvaļinājumam. Pēc darbinieka rakstveida pieprasījuma samaksu par atvaļinājuma laiku un darba samaksu par laiku, kas nostrādāts līdz atvaļinājumam, var izmaksāt citā laikā, bet ne vēlāk kā nākamajā darba samaksas izmaksas dienā.
Tas nozīmē – ja vēlaties, lai darba devējs pirms došanās atvaļinājumā Jums neizmaksā darba samaksu par pēdējo darba periodu līdz atvaļinājumam, Jums jāraksta attiecīgs iesniegums.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!