Labdien! Vēlos uzzināt, cik ilgā laika periodā valsts iestādei ir jāatbild uz iesniegto e-iesniegumu. 2018. gadā iesniedzu Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei iesniegumu ar lūgumu sniegt informāciju par to, kādi mani dati ir ievākti valsts iestādēs, bet joprojām neesmu saņēmis nekādu atbildi.
Kārtību, kādā privātpersona iesniedz un iestāde vai privātpersona, kas īsteno valsts pārvaldes uzdevumus (turpmāk tekstā – iestāde), izskata dokumentu, kurā ietverts iestādes kompetencē esošs lūgums, sūdzība, priekšlikums vai jautājums (turpmāk tekstā – iesniegums), un atbild uz to, kā arī nosaka kārtību, kādā iestāde pieņem apmeklētājus, paredzēta Iesniegumu likumā.
Minētā likuma 2. panta trešajā daļā paredzēts, ka šo likumu piemēro arī elektroniskā veidā saņemta iesnieguma izskatīšanai, ja tas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir parakstīts ar elektronisko parakstu, kā arī tad, ja iesniegumu iesniedz un personas identitāti pārbauda, izmantojot tiešsaistes formas, kuras pieejamas vienotajā valsts un pašvaldību pakalpojumu portālā (www.latvija.lv).
Saskaņā ar Iesniegumu likuma 5. panta trešo daļu iestāde atbildi pēc būtības sniedz saprātīgā termiņā, ņemot vērā iesniegumā minētā jautājuma risināšanas steidzamību, bet ne vēlāk kā viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas, ja likumā nav noteikts citādi.
Vienlaikus norādām, ka minētā likuma 7. pants nosaka gadījumus, kādos iestāde ir tiesīga atstāt iesniegumu bez izskatīšanas:
Taču iestāde neatbild vispār tikai tad, ja iesniegumā nav norādīts vārds, uzvārds un adrese, pretējā gadījumā iestāde informē personu, ka iesniegums tiks atstāts bez izskatīšanas.
Vēršam uzmanību – iesniedzot iesniegumu portālā www.latvija.lv (droša elektroniskā vide), izmantojot e-pakalpojumu “Iesniegums iestādei”, pastāv iespēja, ka atbilde no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) ir saņemta portālā.
Jūs droši varat vērsties PMLP un noskaidrot, kāpēc neesat saņēmis atbildi uz iesniegumu. Kontaktinformāciju var meklēt šeit.
Tāpat norādām, ka LV portālā ir sniegta atbilde uz jautājumu par to, kā uzzināt, kas pieprasījis personas datus no Iedzīvotāju reģistra. Iespējamie atbildes saņemšanas veidi ir vairāki.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!