E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 19051
Lasīšanai: 3 minūtes

Uz iesniegumu jāatbild ne vēlāk kā viena mēneša laikā

J
jautā:
09. janvārī, 2020
Mārtiņš

Labdien! Vēlos uzzināt, cik ilgā laika periodā valsts iestādei ir jāatbild uz iesniegto e-iesniegumu. 2018. gadā iesniedzu Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei iesniegumu ar lūgumu sniegt informāciju par to, kādi mani dati ir ievākti valsts iestādēs, bet joprojām neesmu saņēmis nekādu atbildi.

A
atbild:
07. februārī, 2020
Linda Ņikona
LV portāls

Kārtību, kādā privātpersona iesniedz un iestāde vai privātpersona, kas īsteno valsts pārvaldes uzdevumus (turpmāk tekstā – iestāde), izskata dokumentu, kurā ietverts iestādes kompetencē esošs lūgums, sūdzība, priekšlikums vai jautājums (turpmāk tekstā – iesniegums), un atbild uz to, kā arī nosaka kārtību, kādā iestāde pieņem apmeklētājus, paredzēta Iesniegumu likumā.

Minētā likuma 2. panta trešajā daļā paredzēts, ka šo likumu piemēro arī elektroniskā veidā saņemta iesnieguma izskatīšanai, ja tas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir parakstīts ar elektronisko parakstu, kā arī tad, ja iesniegumu iesniedz un personas identitāti pārbauda, izmantojot tiešsaistes formas, kuras pieejamas vienotajā valsts un pašvaldību pakalpojumu portālā (www.latvija.lv).

Saskaņā ar Iesniegumu likuma 5. panta trešo daļu iestāde atbildi pēc būtības sniedz saprātīgā termiņā, ņemot vērā iesniegumā minētā jautājuma risināšanas steidzamību, bet ne vēlāk kā viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas, ja likumā nav noteikts citādi.

Vienlaikus norādām, ka minētā likuma 7. pants nosaka gadījumus, kādos iestāde ir tiesīga atstāt iesniegumu bez izskatīšanas:

  • iesniegumā nav norādīts iesnieguma iesniedzējs (fiziskajai personai – vārds, uzvārds un adrese; juridiskajai personai – nosaukums un juridiskā adrese);
  • iesniegums nav parakstīts, izņemot Iesniegumu likuma 2. panta ceturtajā daļā minēto gadījumu (ja iesniegums iesniegts, izmantojot www.latvija.lv);
  • iesnieguma saturs ir klaji aizskarošs un izaicinošs;
  • iesnieguma teksts objektīvi nav salasāms vai saprotams;
  • atbilde uz iesniegumu ir dota iepriekš, un tā saturs attiecībā uz iepriekšējā iesniegumā norādītajiem tiesiskajiem vai faktiskajiem apstākļiem pēc būtības nav mainījies.

Taču iestāde neatbild vispār tikai tad, ja iesniegumā nav norādīts vārds, uzvārds un adrese, pretējā gadījumā iestāde informē personu, ka iesniegums tiks atstāts bez izskatīšanas.

Vēršam uzmanību – iesniedzot iesniegumu portālā www.latvija.lv (droša elektroniskā vide), izmantojot e-pakalpojumu “Iesniegums iestādei”, pastāv iespēja, ka atbilde no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) ir saņemta portālā.

Jūs droši varat vērsties PMLP un noskaidrot, kāpēc neesat saņēmis atbildi uz iesniegumu. Kontaktinformāciju var meklēt šeit.

Tāpat norādām, ka LV portālā ir sniegta atbilde uz jautājumu par to, kā uzzināt, kas pieprasījis personas datus no Iedzīvotāju reģistra. Iespējamie atbildes saņemšanas veidi ir vairāki.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU