Ko darīt, ja pārdevējs – uzņēmuma īpašnieks – nav izsniedzis čeku? Prece ir nekvalitatīva, un viņš nevēlas iesaistīties sarunās.
Pirmā lieta, kas jāievēro, iegādājoties preci vai pakalpojumu: vienmēr jāsaglabā darījumu apliecinošais dokuments.
Ja preces pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs nedod čeku vai citu darījumu apliecinošu dokumentu arī pēc vairākkārtēja patērētāja pieprasījuma, tad patērētājam vismaz ir jāpieprasa, lai darbinieks, kas izsniedz preci vai pakalpojumu, piemēram, uz papīra lapas uzrakstot savu vārdu, uzvārdu, datumu un zīmogu, apliecina pirkuma izdarīšanu. Ja patērētājam rodas šāda problēma, ka pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs neizsniedz čeku vai citu darījumu apliecinošu dokumentu, patērētājs ir tiesīgs informēt Valsts ieņēmumu dienestu (VID).
Ar pretenzijām patērētājs vispirms var vērsties pie preces pārdevēja vai pakalpojumu sniedzēja. Ja miermīlīgā ceļā neizdodas rast risinājumu, patērētājs ir tiesīgs vērsties pēc palīdzības PTAC ar sūdzību par īstenoto komercpraksi.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!