Labdien! Uzņēmums reģistrēja divus telefona numurus “Bitē”. Pēc laika sadarbība tika pārtraukta, pēc pēdējā rēķina nomaksas “Bite” numurus deaktivizēja. Uzrakstījām iesniegumu, lai viņi aktivizē numurus, jo vēlamies tos pārņemt kā privātpersonas, bet viņi atsakās to darīt, jo numuri mums vairs nepiederot. Ja gribam, lai viņi aktivizē numurus, mums atkal jāpieslēdz tie “Bitē” vismaz uz 5 dienām un tad atkal jāraksta iesniegums par numura pārnešanu uz privātpersonu. Tikai pēc tam nezin cik ilgā laikā tos varēs dabūt. Vai mobilo sakaru operators “Bite” drīkst aizturēt telefona numurus un neizsniegt tos iepriekšējam numura lietotājam? Vai tas ir normāli, ka numuri jāpieslēdz uz 5 dienām un par to jāmaksā? Iepriekš jau pateicos par Jūsu atbildi!
Saskaņā ar Elektronisko sakaru likuma 57. panta 1. daļu, mainot elektronisko sakaru komersantu, pēc galalietotāja pieprasījuma viņam tiek nodrošināta iespēja saglabāt tā lietošanā nodoto numuru.
No minētās tiesību normas izriet, ka numura saglabāšanas pakalpojums ir iespējams tikai tādā gadījumā, ja Jums ir spēkā esošs pakalpojumu līgums ar mobilo operatoru. Jūsu aprakstītajā situācijā Jūs esat pārtraukusi sadarbības līgumu ar mobilo sakaru operatoru “Bite”, un Jūsu lietošanai piešķirtie numuri tika deaktivēti.
Paskaidrojam, ka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija piešķir mobilo tālruņu numerāciju dažādiem mobilajiem operatoriem un attiecīgā tālruņa numura “īpašnieks” ir tas mobilais operators, kuram šāds numurs ir piešķirts. Attiecīgi lietotājs (abonents) ir tikai šī numura izmantotājs līguma pastāvēšanas laikā.
Saskaņā ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2015. gada 3. decembra lēmuma Nr. 1/19 “Numura saglabāšanas pakalpojuma nodrošināšanas noteikumi” 16. punktu, ja pārvietotā numura izmantošana saņēmēja tīkla operatora publiskajā elektronisko sakaru tīklā ir pārtraukta un saņēmēja tīkla operators nav saņēmis galalietotāja pieteikumu numura pārvietošanai uz citu publisko elektronisko sakaru tīklu, pārvietotais numurs ne vēlāk kā sešus mēnešus pēc izmantošanas pārtraukšanas nonāk tam elektronisko sakaru komersantam, kuram ir piešķirtas vai tālāknodotas numerācijas lietošanas tiesības uz konkrēto numuru.
Ņemot vērā iepriekš minēto paskaidrojam: lai realizētu tiesības konkrēto numuru nodot citam operatoram, Jums ir jābūt spēkā esošam līgumam ar mobilo operatoru, pēc kā, vēršoties ar attiecīgu iesniegumu pie jaunā operatora, Jūs varēsiet realizēt mobilā operatora maiņas tiesības.
Tādējādi secināms, ka mobilā operatora “Bite” rīcība šajā situācijā ir pamatota.
Tā kā telefona numuri, kuru lietotāja Jūs bijāt, nav Jūsu īpašums, pēc līguma darbības beigām mobilais operators ir tiesīgs rīkoties ar šo numerāciju saskaņā ar normatīvo aktu noteikto kārtību.
Ja Jums rodas jautājumi saistībā ar mobilo operatoru darbību, aicinām Jūs vērsties “Bitē”.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!