Labdien! Biju nolēmis iegādāties iekārtu vienā no Latvijas uzņēmumiem (SIA). Saņēmu no iepriekš minētā uzņēmuma avansa maksājuma uzdevumu. Nosūtīju avansa maksājuma uzdevumā norādīto summu (avansu) 80% apmērā no iekārtas pilnās vērtībās (starpbanku pārskaitījums). Vairākas reizes esmu centies kontaktēties ar iekārtas pārdevēju, bet pārdevējs neliekas ne zinis. Gribētu pajautāt – kā juridiski likumīgi man atgūt iemaksāto avansa summu? Ir pieejama e-pasta sarakste ar solītās preces piegādātāju, kā arī ir saņemtais maksājuma uzdevums, izdruka no bankas par avansa maksājuma pārskaitījumu.
Jums būtu jāsagatavo rakstiska pretenzija, kurā jānorāda pārdevēja saistību pārkāpums, t.i., balstoties uz iepriekšēju vienošanos (līguma nosacījumiem), kādus nosacījumus pārdevējs neievēro. Jānorāda, ka esat saņēmis avansa rēķinu, kas ir apmaksāts, taču iekārta solītajā termiņā nav piegādāta. Bez minētā pretenzijā būtu jānorāda Jūsu prasījumi par iemaksātās naudas atmaksu vai iekārtas piegādi. Naudas atmaksas prasījuma gadījumā ir jānorāda norēķinu konts, kurā naudas līdzekļi ieskaitāmi. Minētā pretenzija ir jānosūta piegādātājam uz tā juridisko adresi ierakstīta pasta sūtījuma veidā (saglabājot pierādījumus par sūtījuma izsniegšanu).
Ja uzņēmums Jūsu noteiktajā termiņā prasījumus neizpilda, Jums ir tiesības vērsties vispārīgās jurisdikcijas tiesā ar prasības pieteikumu par naudas līdzekļu atmaksu. Prasība ceļama saskaņā ar Civilprocesa likuma 26. panta 2. daļas nosacījumiem.
Šajā situācijā ir piemērojamas Komerclikuma un Civillikuma normas attiecībā uz pirkuma un piegādes līgumu.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 200 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!