E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 16029
Lasīšanai: 6 minūtes
TĒMA: Reģistri
1
1
1
1

Informācija no Iedzīvotāju reģistra – balstoties uz motivētu iesniegumu

J
jautā:
04. janvārī, 2019
Andris

Vai un kāda ir noteiktā kārtība, kā likumīgi noskaidrot privātpersonas deklarēto dzīvesvietas adresi un/vai telefonu, ja persona ir parādā, bet pazuduši kontakti (jo vairākkārtīgi mainījusi darbavietu, dzīvesvietu, mainīts telefona numurs u. c.)?

A
atbild:
05. februārī, 2019
Linda Balode
LV portāls
Tieslietu ministrija
Lana Mauliņa, Komunikācijas un tehniskā nodrošinājuma nodaļas sabiedrisko attiecību speciāliste

Ja personai, kurai ir parādsaistības, izpildu lieta atrodas pie zvērināta tiesu izpildītāja, piedzinējam ir jāvēršas pie zvērināta tiesu izpildītāja, lai noskaidrotu informāciju par parādnieku. Savukārt, ja izpildu lieta pie zvērināta tiesu izpildītāja neatrodas, tad diemžēl zvērināts tiesu izpildītājs šajā situācijā nevarēs sniegt savu palīdzību.

Vienlaikus gan norādām, ka saskaņā ar Iedzīvotāju reģistra likuma 19. panta pirmo teikumu fiziskās un juridiskās personas var saņemt Iedzīvotāju reģistra informāciju par citu personu uz motivēta iesnieguma pamata. Minētais iesniegums jāiesniedz izskatīšanai Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē (PMLP).

Atbilstoši PMLP sniegtajai informācijai Iedzīvotāju reģistrs ir viena no valstiski nozīmīgākajām datubāzēm, kurā iekļauta informācija par vairāk nekā 3 miljoniem personu. Reģistrs ir izveidots kā vienota valsts iedzīvotāju uzskaites sistēma. Tajā uzkrāj informāciju par iedzīvotāju vārdu, uzvārdu, to maiņu, personas dzīvesvietu, personu apliecinošajiem dokumentiem u. c.

Ziņas no Iedzīvotāju reģistra var saņemt šādos gadījumos:

  • ja nepieciešama informācija par sevi vai personu, kurai tā ir likumiskais vai pilnvarotais pārstāvis;
  • ja nepieciešama informācija par citu personu uz motivēta iesnieguma pamata (par atteikumu izsniegt reģistrā iekļautās ziņas PMLP sniedz ziņu pieprasītājam rakstisku motivētu atbildi);
  • ja nekustamā īpašuma īpašniekam nepieciešams saņemt reģistrā iekļautās ziņas par personām, kuras deklarējušas un reģistrējušas dzīvesvietu viņa īpašumā;
  • ja valsts varas un pārvaldes iestādēm, pašvaldībām un to iestādēm, organizācijām un uzņēmējsabiedrībām, kurām deleģētas valsts pārvaldes funkcijas, kā arī tiesām un prokuratūrai nepieciešams saņemt no reģistra ziņas atbilstoši minēto iestāžu kompetencei;
  • ja ārvalstu valdībām, kā arī starptautiskajām valdību organizācijām un nevalstiskajām organizācijām PMLP reģistrā iekļauto informāciju sniedz saskaņā ar Latvijas Republikas noslēgtajiem starptautiskajiem līgumiem vai īpašos gadījumos, kad šādi līgumi nav noslēgti, – ārlietu ministra un iekšlietu ministra savstarpēji saskaņotā kārtībā;
  • ja iestādēm, komersantiem un organizācijām, kā arī fiziskajām personām, pamatojoties uz rakstisku pieprasījumu vai rakstisku vienošanos, nepieciešams no reģistra saņemt statistiskas ziņas (PMLP var sniegt arī citas vispārīga rakstura ziņas, kas neļauj identificēt konkrētu personu).

Reģistrā iekļautās ziņas PMLP izsniedz šādos veidos:

  • rakstiski – papīra formā vai elektroniskā dokumenta formā;
  • izmantojot elektroniskos datu nesējus;
  • tiešsaistes datu pārraides režīmā

Reģistrā iekļautās ziņas rakstiski un ar elektronisko datu nesēju starpniecību PMLP izsniedz noteiktos termiņos, proti:

  • izziņu par personu papīra formā – 5 darbdienu laikā, 1 darbdienas laikā (paaugstināta valsts nodevas likme) vai 2 stundu laikā (paaugstināta valsts nodevas likme);
  • izziņu par personu elektroniskā formā, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu, – 3 darbdienu laikā;
  • ja ziņu sagatavošanai nepieciešamas īpašas datu sagatavošanas metodes – 20 darbdienu laikā.

Kā norādīts PMLP mājaslapā, lai saņemtu informāciju rakstiski, nepieciešams aizpildīt anketu (anketa “MS Word” formātā) vai sagatavot pieprasījumu brīvā formā, kurā jānorāda šādas ziņas:

  • ziņu pieprasītāja vārds, uzvārds un personas kods (juridiskajai personai – nosaukums un reģistrācijas numurs Nodokļu maksātāju reģistrā);
  • dzīvesvieta (juridiskajai personai – juridiskā adrese);
  • nepieciešamo ziņu apjoms un izsniegšanas veids;
  • pieprasot ziņas par citu personu, papildus jānorāda:
    • ziņu saņemšanas nepieciešamības pamatojums, kā arī dokuments, kas to apliecina, ja tāds ir;
    • ziņu izmantošanas mērķis, ja ar likumu nav noteikta cita kārtība;
    • dati, pēc kuriem var identificēt personu.

Fiziskai personai izziņas pieprasīšanai nepieciešami personu apliecinoši dokumenti – pase vai personas apliecība (eID karte). Ja fiziskā persona izziņas pieprasījumu nosūtījusi pa pastu, sagatavoto izziņu izsniedz klātienē norādītajā PMLP teritoriālajā nodaļā, kur persona uzrāda personu apliecinošu dokumentu. Ja PMLP ziņu pieprasītāju ir identificējusi, izziņu nosūta ierakstītā pasta sūtījumā uz izziņas pieprasītāja deklarēto vai juridisko adresi.

Izziņas sagatavošanas, izņemot izziņu no Iedzīvotāju reģistra, ja tās sagatavošanai nepieciešams izmantot īpašas datu sagatavošanas metodes un atlases kritērijus, valsts nodeva ir:

  • piecu darbdienu laikā (viena izziņa) – 7,60 eiro;
  • vienas darbdienas laikā (viena izziņa) – 14,16 eiro;
  • triju darbdienu laikā, parakstot to ar drošu elektronisko parakstu (viena izziņa), – 7,08 eiro;

vienas darbdienas laikā, parakstot to ar drošu elektronisko parakstu (viena izziņa), – 12,00 eiro.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU