AMATU KONKURSI
LASĪT VĒLĀK ( 3 )
E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 14829
Lasīšanai: 4 minūtes

Jaunciema gatvē jaunus uzlabojumus nesola

J
jautā:
11. jūlijā, 2018
Yana

Labdien! Dzīvoju Rīgā. Divu gadu laikā jau biju visās valsts institūcijās un nespēju saņemt nevienu risinājumu un atbildi par problēmu, kura sākusies jau 2010. gadā, kad kravas transportam noteica ierobežojumu braukt pa valsts autoceļu P1, un no 2010. gada visi kravas auto sāka braukt pa Jaunciema gatvi, kura, kā visi zina, ir nepiemērota tādai lielai satiksmei. Savukārt RD nesagatavoja Jaunciema gatvi tādai lielai reorganizācijai. Jaunciemā (apkaime ap Jaunciema gatvi) noteica ātruma ierobežojumu – 30 ceļa zīmes, lai uzlabotu drošību un samazinātu trokšņa līmeni. Kravu transports un pārējie vadītāji ignorē šos ātruma ierobežojumus, tādēļ ceļa segums pasliktinās vēl un vēl, notikušas daudzas avārijas, trokšņa līmenis ir tāds, ka cilvēki nevar gulēt un koncentrēties. Savukārt policija nevar tur uzstādīt fotoradarus, lai nodrošinātu ātruma ievērošanu. Tātad jāievieš citi tehniskie pasākumi, lai uzlabotu drošību un samazinātu trokšņus. Jaunciema gatve ir parasta C kategorijas iela. Kur man jāgriežas, lai uzstādītu ātrumvaļņus? Kādas ir Jūsu rekomendācijas šī jautājuma risināšanai? Paldies!

A
atbild:
07. augustā, 2018
Rīgas dome
Una Ahuna-Ozola, Satiksmes departamenta sabiedrisko attiecību speciāliste

Norādām, ka Jaunciema gatve atbilstoši pilsētas attīstības plāniem ir B un C kategorijas iela (atšķirīgas kategorijas dažādos posmos), kas ir augstākās kategorijas pilsētā un funkcionāli nodrošina maģistrālās satiksmes uzņemšanu, savienošanu un kravas transporta kustību. Kravas transports tiek virzīts pa Jaunciema gatvi, lai novirzītu kravas transportu no iebraukšanas pilsētas centrā.

Nenoliedzami, satiksmes drošības un komforta uzlabošanai būtu nepieciešams veikt Jaunciema gatves pārbūvi, izveidojot atbilstošu infrastruktūru visiem satiksmes dalībniekiem. Jaunciema gatves pārbūves plānošana ir laikietilpīga, un nepieciešami ievērojami finanšu līdzekļi, jo vairāk tādēļ, ka Jaunciema gatves pārbūvei nepieciešams atsavināt ievērojamu skaitu privātīpašumu sarkano līniju robežās. Tomēr, ņemot vērā ierobežoto pašvaldības finansējumu, ko iespējams atvēlēt ielu pārbūvei un izbūvei, īsā laika periodā nav iespējams veikt  visu ielu pārbūvi, kur tas nepieciešams. Papildus jānorāda, ka ievērojami finanšu līdzekļi nepieciešami arī pašreizējās transporta infrastruktūras uzturēšanai un atjaunošanai.

Jautājumā par ātrumvaļņu ierīkošanu Jaunciema gatvē norādām, ka šādus satiksmes organizācijas tehniskos līdzekļus uz maģistrālajām ielām neuzstāda saskaņā ar Latvijas valsts standartu prasībām. Paskaidrojam, ka, kravas transportam braucot pāri ātrumvalnim, rastos papildu troksnis, kas traucētu iedzīvotājiem.

Lai uzlabotu satiksmes drošību Jaunciemā, ir ieviests atļautā ātruma ierobežojums 30 km/h. Kā rāda faktiskie ātruma mērījumi, šis ātrums lielākoties būtiski netiek pārkāpts, tomēr, ņemot vērā šauros brauktuves un ietves parametrus, vizuāli šķiet, ka ātruma režīms tiek pārkāpts.

Papildus norādām, ka pa Jaunciema gatvi jau vēsturiski ir virzīts kravu transports. Savukārt Jaunciema apkaimes kā dzīvojamā masīva attīstība visstraujāk ir notikusi tieši pēdējās desmitgades laikā. Diemžēl infrastruktūras attīstība ne vienmēr norisinās vienlaikus ar privātās apbūves attīstību, bet vēlamies norādīt, ka, iegādājoties un attīstot īpašumu, pastāvošā situācija bija zināma un tā nav būtiski mainījusies pēdējo gadu laikā.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 52 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU