E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 11580
Lasīšanai: 1 minūte

Par darba laika uzskaiti atbild darba devējs

J
jautā:
13. martā, 2017
Ilona

Īpašnieki, kuri uzņēmumu vada attālināti, plāno ieviest elektronisku darba laika uzskaites sistēmu darbinieku kontrolei. Ja tiek ieviesta šāda sistēma, vai tai ir jābūt sasaistītai ar darba laika tabeli algu aprēķināšanai? Vai arī tā var pastāvēt nesaistīti ar tabeli?

A
atbild:
16. martā, 2017
Zaida Kalniņa
LV portāls

Darba laika un samaksas kārtība ir viena no vienošanās starp darba devēju un darbinieku sastāvdaļām, noslēdzot darba līgumu.

Darba likuma 137. panta pirmā daļa paredz, ka darba devējam ir pienākums precīzi uzskaitīt katra darbinieka nostrādātās stundas kopumā, kā arī atsevišķi virsstundas, darbu nakts laikā, nedēļas atpūtas laikā un svētku dienās nostrādātās stundas.

Kā un ar kādiem rīkiem tiek organizēta darba laika uzskaite, ir darba devēja kompetences un atbildības jautājums.

Ieviešot jaunas sistēmas, darbiniekiem ir tiesības izteikt ierosinājumus to izmantošanai integrēti.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 81 jautājumu. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU