DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
20. februārī, 2025
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ceļu satiksme

Bauskas apvedceļa PPP projekta finanšu un juridiskais konsultants būs “Deloitte Latvia”

Noslēdzies atklātais konkurss “Finanšu un juridisko konsultāciju nodrošināšana valsts galvenā autoceļa A7 Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (Grenctāle) posma no Ķekavas apvedceļa līdz Bauskai (Ārcei) pārbūves projekta pirmās kārtas Bauskas apvedceļš publiskās un privātās partnerības procedūras veikšanai” (Iepirkums LVC 2024/81/AC). Tiesības sniegt finanšu un juridiskās konsultācijas Bauskas apvedceļa publiskās un privātās partnerības (PPP) projektā ieguvusi SIA “Delloitte Latvia”. 

Līgumcena par konsultācijām ir 728 600 eiro (bez PVN). Finanšu un juridiskās konsultācijas tiks nodrošinātas līdz projekta finanšu noslēguma sasniegšanai un PPP līguma noslēgšanai, kā arī Bauskas apvedceļa būvniecības laikā un vienas ziemas un vasaras uzturēšanas periodā.

Finanšu un juridisko konsultantu piesaiste ir ierasta prakse visās valstīs, kur tiek realizēti PPP projekti. Konsultāciju mērķis ir Bauskas apvedceļa būvniecības projekta īstenošana tā, lai rezultātā tiktu sasniegts finanšu noslēgums un noslēgts PPP līgums par Bauskas apvedceļa projektēšanu, būvdarbiem, finansēšanu un uzturēšanu.

2024. gada 11. jūnijā Ministru kabinets (MK) izdeva rīkojumu, ar kuru tika uzsākta Bauskas apvedceļa būvniecības projekta realizācija pēc PPP modeļa. MK rīkojums paredz arī zemju atpirkšanu Bauskas un arī Iecavas apvedceļu būvniecības vajadzībām, kā arī nosaka nacionālo interešu objekta statusu abu apvedceļu infrastruktūrai.

Atbilstoši MK rīkojumam, Iecavas un Bauskas apvedceļu projekts tiek sadalīts divās kārtās, pirmajā kārtā izbūvējot Bauskas apvedceļu, bet otrajā – Iecavas apvedceļu un posmu, kas to savieno ar Ķekavas apvedceļu (sk. pievienoto shēmu).

Lai pakāpeniski pilnveidotu satiksmi pa starptautisko autotrasi Via Baltica, ko Latvijas teritorijā veido Tallinas šoseja (A1) un Bauskas šoseja (A7), 2023. gadā tika atvērta satiksme pa Ķekavas apvedceļa jaunbūvi, kas tapis kā PPP projekts. Turpinot uzlabojumus Via Baltica Latvijas daļā, nepieciešams veikt Rīgas apvedceļa pārbūvi, izbūvēt Iecavas un Bauskas apvedceļus un posmus, kas apvieno visus trīs apvedceļus, kā arī Rīgas apvedceļa un Bauskas šosejas savienojumu pēc jauna duālā tilta pār Daugavu izbūves.

Ar MK rīkojumu Satiksmes ministrijai (SM) uzdots uzsākt PPP procedūru, atbilstoši deleģēšanas līgumam starp SM un VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) PPP procedūru  veiks LVC. Bauskas apvedceļa PPP projekta plānotais laika grafiks paredz, ka uzreiz pēc MK rīkojuma izdošanas tiek uzsākta zemju atsavināšana apvedceļa izbūvei, 2025. gada laikā tiks izstrādāta Bauskas apvedceļa PPP iepirkuma dokumentācija, PPP iepirkumu plānots izsludināt 2026. gada sākumā. Projektēšanai un būvniecībai jānotiek no 2028. līdz 2030. gadam.

Bauskas apvedceļa pamata trase būs jaunbūves ceļš 15,5 km garumā, plānots, ka tam būs divas joslas katrā virzienā. Apvedceļa trasē tiks izbūvēts arī jauns tilts pār Mēmeli, divlīmeņu mezgli un divlīmeņu šķērsojumi, to skaits tiks precizēts projektēšanai gaitā, vietējie ceļi apmēram 18,5 km garumā, atsevišķi jau esošie vietējie autoceļi tiks pārbūvēti. Tiks arī izbūvēti divi savienojumi ar Bauskas šosejas (A7) pamata trasi apmēram divu ar pusi kilometru garumā katrs. 

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI