“Uz Latvijas ceļiem joprojām mirst teju četrreiz vairāk cilvēku nekā Zviedrijā. Katra zaudētā dzīvība uz ceļa ir traģēdija - un bieži vien tā ir novēršama traģēdija. Ceļu satiksmes drošība ir viena no manām prioritātēm, tāpēc esmu gandarīts, ka Eiropas Savienības fondu finansējums 66 miljonu eiro apmērā tiks ieguldīts drošākai ceļu infrastruktūrai. Šis finansējums dos iespēju projektēt un būvēt vai pārbūvēt drošu ceļu infrastruktūru ar divlīmeņu līmeņa krustojumiem, parūpējoties par ikvienu satiksmes dalībnieku”, norāda satiksmes ministrs Kaspars Briškens.
Ceļu infrastruktūras tehniskais stāvoklis, segums, atbilstība drošības prasībām tiešā vai netiešā veidā ietekmē Ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) rašanās risku. Viens no efektīgākajiem satiksmes drošības uzlabošanas pasākumiem uz autoceļiem ar augstu intensitāti, tajā skaitā TEN-T autoceļu tīklā, ir vienlīmeņu ceļa mezglu pārbūve par divlīmeņu, rotācijas apļu izbūve un vienlīmeņa mazaizsargāto satiksmes dalībnieku autoceļu šķērsojumu pārbūve par divlīmeņa šķērsojumiem. Izveidojot TEN-T autoceļu tīklam atbilstošus risinājumus, tiek uzlabota satiksmes drošība, palielināta arī ceļu caurlaides spēja un kopumā veicināta satiksmes kvalitāte.
Izstrādātie MK noteikumi “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Attīstīt ilgtspējīgu, pret klimatu izturīgu, inteliģentu, drošu un vairākveidu TEN-T infrastruktūru” 3.1.1.2. pasākuma “Ieguldījumi TEN-T tīkla autoceļu drošībā un vides piekļūstamībā” īstenošanai dos iespēju piesaistīt Kohēzijas fonda finansējumu 66,60 miljonu eiro apmērā. Kopējais pasākuma īstenošanai plānotais finansējums ir 78,35 miljoni eiro, tajā skaitā valsts budžeta finansējums 11,75 miljoni eiro.
Noteikumi paredz, ka finansējuma saņēmējs un pasākuma īstenotājs ir VSIA “Latvijas Valsts ceļi”, kam līdz 2029. gada beigām vismaz 10 objektos ir jāuzlabo satiksmes dalībnieku, tostarp mazaizsargāto satiksmes dalībnieku, drošība un vides piekļūstamība. Šobrīd ir identificētas TEN-T autoceļu tīklā esošas vietas, kur ir nepieciešama divlīmeņa gājēju un velosipēdu šķērsojumu izveide, divlīmeņa satiksmes pārvadu un rotācijas apļu izbūve esošajos krustojumos, sabiedriskā transporta pieturvietu risinājumu un aprīkojuma uzlabošana.