DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
21. novembrī, 2023
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Eiropas Savienība

Atbalsta jaunus noteikumus kravas automobiļu un autobusu radītā piesārņojuma samazināšanai

EP deputāti ir gatavi sākt sarunas ar dalībvalstīm par stingrākiem CO2 emisiju samazināšanas mērķiem lielas noslodzes transportlīdzekļiem, tostarp autobusiem, kravas automobiļiem, piekabēm.

Trešdien Parlaments ar 445 balsīm par, 152 balsīm pret un 30 atturoties pieņēma savu nostāju sarunām par noteikumiem, kas attieksies uz jauno lielas noslodzes transportlīdzekļu emisijām.

Eiropas Parlamenta deputāti vēlas stingrākus CO2 emisiju samazināšanas mērķus vidējiem un smagajiem kravas automobiļiem, tostarp profesionālajiem transportlīdzekļiem (piemēram, atkritumvedējiem, pašizgāzējiem vai betona maisītājiem) un autobusiem. Laikposmā no 2030. līdz 2034. gadam emisijas vajadzētu samazināt par 45 %, laikposmā no 2035. līdz 2039. gadam — par 65 % un līdz 2040. gadam — par 90 %.

EP deputāti piekrīt Komisijas priekšlikumam no 2030. gada atļaut reģistrēt tikai bezemisiju pilsētas autobusus, bet līdz 2035. gadam ar stingriem nosacījumiem paredzēt izņēmumu pilsētas autobusiem, ko darbina ar biometānu.

Citāts

Zinotājs Bass Eikhauts (Zaļie/EBA, Nīderlande): "Pāreja uz bezemisiju kravas automobiļiem un autobusiem ir ne tikai svarīgs faktors, lai sasniegtu klimata mērķus, bet arī būtiski veicinās gaisa tīrību mūsu pilsētās. Ar šiem noteikumiem mēs sniegsim noteiktību vienai no svarīgākajām Eiropas rūpniecības nozarēm, līdz ar skaidru stimulu ieguldīt elektrifikācijā un ūdeņradī. Komisijas priekšlikums ir mūsu darba pamats, tomēr vēlamies plašāku vērienu – paplašināt noteikumu darbības jomu un pielāgot vairākus mērķus un kritērijus jau pašlaik notikušajām izmaiņām, jo pāreja notiek straujāk, nekā bija cerēts."

Preses konference

Ziņotājs Bass Eikhauts pēc balsojuma otrdien, 21. novembrī, plkst. 13.30 Strasbūrā, EP preses konferenču zālē (WEISS N -1/201), Strasbūrā, atbildēs uz žurnālistu jautājumiem. Preses konferences tiešraidi un ierakstu var vērot Parlamenta tīmekļa vietnē.

Turpmākie soļi

Parlaments ir gatavs sākt sarunas ar ES dalībvalstu valdībām par tiesību akta galīgo redakciju.

Vispārīga informācija

Komisija 2023. gada 14. februārī iesniedza tiesību akta priekšlikumupar CO2 standartu noteikšanu lielas noslodzes transportlīdzekļiem no 2030. gada, lai palīdzētu sasniegt ES mērķi līdz 2050. gadam kļūt klimatneitrālai un mazināt pieprasījumu pēc fosilā kurināmā importa. Lieljaudas transportlīdzekļi, piemēram, kravas automobiļi, pilsētas autobusi un tālsatiksmes autobusi, rada vairāk nekā 25 % siltumnīcefekta gāzu emisiju no visa autotransporta ES un vairāk nekā 6 % no visām ES siltumnīcefekta gāzu emisijām.

Pieņemot šo nostāju, Parlaments atbild pilsoņu prasībai risināt piesārņojuma problēmu un veicināt elektrisko transportlīdzekļu iegādi un ieguldījumus “tīro” tehnoloģiju izstrādē. Šie ierosinājumi pausti Konferences par Eiropas nākotni secinājumu 2. priekšlikuma 2. punktā un 4. priekšlikuma 3. punktā.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI