DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
30. oktobrī, 2012
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Patērētāji, iepērkoties internetā, joprojām saskaras ar šķēršļiem

Publicēts pirms 12 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
Daudziem patērētājiem joprojām rodas problēmas, veicot pārrobežu pirkumus internetā, to apliecina jaunākais Eiropas Patērētāju centru tīkla (ECC-Net) ziņojums. Pēdējo divu gadu laikā vairāk nekā pusē patērētāju sūdzību, kas saņemtas ECC-Net, kopā 31 000 sūdzību, ir tieši par problēmām, veicot pārrobežu pirkumu internetā.

Vairākums ziņoto problēmu bija saistītas ar preces nepiegādāšanu, preces trūkumiem neatbilstībām un preces neatbilstībai pasūtījumam. Vācija, Francija, Apvienotā Karaliste, Luksemburga un Nīderlande ir valstis, kas saņem visvairāk lietu.

Viena no problēmām, ar ko saskaras patērētāji, ir tāda, ka uzņēmēji ne vienmēr nodrošina distances tirdzniecības prasības par patērētāju tiesībām atkāpties no līguma atteikumu tiesību periodā. Vēl patērētajiem nākas saskarties ar tādām problēmām kā - distances pakalpojums netiek sniegts noteiktam reģionam, viltus mājaslapām un viltotiem produktiem. 

Neskatoties uz problēmu skaitu ar ko sakaras patērētāji, interneta tirdzniecība vēršas plašumā un attīstās.

Praktiski padomi

Ziņojuma ietvaros izstrādātas "čeklistes" gan patērētājiem, gan uzņēmējiem. Lietojot "čeklisti" ar praktiskiem padomiem ECC-Net rekomendē patērētājiem:

  • zināt ar ko tiek slēgts darījums,
  • veikt drošus maksājumus,
  • izvairīties no krāpšanas,
  • izprast savas saistības.

Ja tirgotājs pārdod preces vai pakalpojumus patērētājiem, izmantojot tīmekļa vietni, tai jāatbilst noteiktām normatīvo aktu prasībām. Izmantojot "čeklisti" tirgotājiem, uzņēmēji var ātri apzināt ar normatīvo regulējumu noteiktos pienākumus, kas ir spēkā visā Eiropas Savienībā.

Ziņojums "Eiropas tiešsaistes tirdzniecība, Patērētāju sūdzības 2010-2011" izceļ pašreizējās praktiskās un juridiskās problēmas no patērētāju pieredzes, izmantojot pārrobežas iepirkšanās iespējas tiešsaistē. Tas ir pārskats par pārrobežu problēmām, ar kurām saskārušies atsevišķi patērētāji un ziņojuši ECC-Net.

Sūdzības Latvijā par pārrobežu pirkumiem internetā

2012.gada 9 mēnešos Eiropas Patērētāju informēšanas centrā (ECC Latvia) 30% no kopējā saņemto sūdzību skaita ir pār pārrobežu pirkumiem internetā. Tāpat, trešā daļa no saņemtajiem konsultāciju pieprasījumiem ECC Latvia ir par problēmām, veicot pārrobežu pirkumus internetā.  

Eiropas patērētāju informēšanas centrs (ECC Latvia) ir Eiropas Patērētāju centru tīkla (ECC-NET) dalībnieks, kas darbojas Patērētāju tiesību aizsardzības centra ietvaros ar Eiropas Komisijas finansiālu atbalstu.

Ja radušās problēmas ar citviet Eiropā veiktu pirkumu un nepieciešama palīdzība vai padoms par savām patērētāja tiesībām, to var saņemt: ECC Latvia, Tālrunis: + 371 67388635, info@ecclatvia.lvv, www.ecclatvia.lv.

Plašāka informācija:
Ilze Žunde
Patērētāju tiesību aizsardzības centra
Eiropas Patērētāju informēšanas centrs
Tālrunis: +371 67388622, mob. tālrunis: +371 22006628, E – pasts: ilze.zunde@ptac.gov.lv

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI