FOTO: Freepik
Otrdien, 15. martā, stājas spēkā grozījumi Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, ar kuriem tiek noteiktas patērētāju tiesības neatbilstoša digitālā satura un digitālā pakalpojuma iegādes un piegādes gadījumā, tādējādi veicinot augstāku patērētāju tiesību aizsardzības līmeni digitālajā jomā.
Patērētāju tiesību aizsardzības likuma (PTAL) grozījumos precizēta terminoloģija, jaunā redakcijā izteikti vairāki panti, likums papildināts ar dažādiem jauniem pantiem un III1 nodaļu “Digitālā satura un digitālā pakalpojuma atbilstība līguma noteikumiem”.
Grozījumi veidoti tā, lai PTAL ietvertu speciālus noteikumus, kas attiecināmi tieši uz digitālā satura vai digitālā pakalpojuma atbilstību līguma noteikumiem un piegādi, kā arī specifiskiem, citām precēm vai pakalpojumiem neraksturīgiem aspektiem, kā, piemēram, sadarbspēju, modificēšanu vai integrēšanu. Tāpat likums ietver noteikumus par atteikuma tiesībām, iegādājoties šādu saturu vai pakalpojumu.
Grozījumi precizē patērētāja prasījuma tiesības un termiņu, kā arī nosaka tiesiskās aizsardzības līdzekļus digitālā satura vai pakalpojuma neatbilstības vai piegādes neesamības gadījumā. Tostarp likuma grozījumi nostiprina patērētāja tiesības lūgt pārdevējam novērst digitālā satura vai pakalpojuma neatbilstību.
Šī likuma noteikumus par digitālo saturu un digitālajiem pakalpojumiem nepiemēro par:
Šī likuma noteikumus nepiemēro arī precēm, kuras pārdod tiesībaizsardzības iestāde, izpildot tiesas lēmumu, vai citā veidā.
Kopumā izmaiņas veicinās ātrāku vienotā digitālā tirgus izaugsmi, stiprinās patērētāju tiesības un atvieglos pārrobežu tirdzniecību uzņēmumiem, norādīts likumprojekta anotācijā.