Fragments no Valsts kancelejas sagatavotās infografikas
Pašreiz iedzīvotājiem ir pieejami aptuveni 2000 valsts institūciju publiskie pakalpojumi, kurus iespējams saņemt vairāk nekā 900 vietās visā Latvijā. Bet šo pakalpojumu pieejamība, atkarībā no katra konkrētā klientu apkalpošanas centra, ir atšķirīga un dažkārt pārlieku sarežģīta, norāda Valsts kanceleja.
Lai valsts un pašvaldību sniegtie publiskie pakalpojumi Latvijas iedzīvotājiem kļūtu caurskatāmāki, sasniedzamāki un būtu pieejami vienkopus, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija veic visaptverošu reformu publisko pakalpojumu jomā. Šīs reformas ietvaros notiek virkne pasākumu, kuru mērķis ir pilnveidot publisko pakalpojumu pieejamību:
Lai iedzīvotājiem radītu lielāku izpratni par notiekošajām izmaiņām publisko pakalpojumu jomā, Valsts kanceleja ir izstrādājusi uzskatāmu infografiku, kurā atspoguļoti reformas mērķi, galvenie uzdevumi, virzieni un ieguvumi.
Iecerēts, ka publisko pakalpojumu reforma norisinās kā pasākumu virkne, kuru mērķis ir pilnveidot publisko pakalpojumu pieejamību. Pasākumi notiks trijos virzienos atbilstoši 2013.gada 19.februārī apstiprinātajai Koncepcijai par publisko pakalpojumu pilnveidi.
VARAM sagatavotais Publisko pakalpojumu likumprojekts nosaka publisko pakalpojumu principus, tajā skaitā:
Publisko pakalpojumu reforma paredz vienota klātienes centru tīkla izveidi, un mērķis ir nodrošināt klātienē ērtāk pieejamus valsts un pašvaldību pakalpojumus.
Pieejams skaidrojums par vienotajiem klientu apkalpošanas centriem
Par vienu no pašreiz īstenojamiem pasākumiem – valsts vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla izmēģinājuma projektiem – LV portāls ir rakstījis publikācijā Vienotie klientu apkalpošanas centri Daugavpilī, Valmierā, Rojā, Aucē un Dzemdību namā Rīgā.
Projekta uzdevums ir atrast klientu apkalpošanas centru veiksmīgāko darbības modeli, kas ļautu visefektīvāk nodrošināt sadarbību starp dažādām valsts un pašvaldības iestādēm.
Paredzētā publisko pakalpojumu optimizācija un elektronizācija nozīmē ieviest vienotus elektronisko pakalpojumu izveides principus, kas vienkāršotu pakalpojumu lietošanu iedzīvotājiem un atvieglotu sadarbību starp dažādām iestādēm. Paredzēts arī veicināt atvērto datu izmantošanu publiskajā pārvaldē, piemēram, nosakot vienotus publisko datu publicēšanas standartus, kas atvieglotu un rosinātu to izmantošanu privātajā sektorā.
Ir domāts arī par to, lai likvidētu izziņu iesniegšanas principu, jo iestādes pašas nepieciešamo informāciju varēs pārbaudīt e-vidē.
Valsts kancelejas sagatavotā infografika: publisko pakalpojumu pilnveide
Infografiku var lejuplādēt: http://www.mk.gov.lv/lv/esstrukturfondi/sasniegumi/jaunakais/