NORISES
>
Notikumi, problēmas, aktuālas tēmas
TĒMAS
Lidija Dārziņa
LV portāls
26. februārī, 2014
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Tuvplānā
TĒMA: E-vide
2
2

Projekts valsts un pašvaldību pakalpojumu iedzīvotājiem sasniedzamībai un pieejamībai. Infografika: publisko pakalpojumu pilnveide

Publicēts pirms 10 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Fragments no Valsts kancelejas sagatavotās infografikas

Lai valsts un pašvaldību sniegtie publiskie pakalpojumi Latvijas iedzīvotājiem kļūtu caurskatāmāki, sasniedzamāki, kā arī būtu pieejami vienkopus, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) veic visaptverošu reformu publisko pakalpojumu jomā.

Pašreiz iedzīvotājiem ir pieejami aptuveni 2000 valsts institūciju publiskie pakalpojumi, kurus iespējams saņemt vairāk nekā 900 vietās visā Latvijā. Bet šo pakalpojumu pieejamība, atkarībā no katra konkrētā klientu apkalpošanas centra, ir atšķirīga un dažkārt pārlieku sarežģīta, norāda Valsts kanceleja.

Lai valsts un pašvaldību sniegtie publiskie pakalpojumi Latvijas iedzīvotājiem kļūtu caurskatāmāki, sasniedzamāki un būtu pieejami vienkopus, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija veic visaptverošu reformu publisko pakalpojumu jomā. Šīs reformas ietvaros notiek virkne pasākumu, kuru mērķis ir pilnveidot publisko pakalpojumu pieejamību:

  • radot vienotu normatīvo ietvaru (Publisko pakalpojumu likums),
  • optimizējot un padarot elektroniski pieejamus publiskos pakalpojumus,
  • izveidojot vienotu klātienes centru tīklu - šobrīd Rojā, Aucē, Valmierā un Daugavpilī tiek īstenots Valsts vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla izmēģinājuma projekts. Šo centru uzdevums ir līdz šā gada jūnijam atrast veiksmīgāko klientu apkalpošanas centru darbības modeli, kurš ļautu visefektīvāk nodrošināt sadarbību starp dažādām valsts un pašvaldību iestādēm.

Lai iedzīvotājiem radītu lielāku izpratni par notiekošajām izmaiņām publisko pakalpojumu jomā, Valsts kanceleja ir izstrādājusi uzskatāmu infografiku, kurā atspoguļoti reformas mērķi, galvenie uzdevumi, virzieni un ieguvumi.

Iecerēts, ka publisko pakalpojumu reforma norisinās kā pasākumu virkne, kuru mērķis ir pilnveidot publisko pakalpojumu pieejamību. Pasākumi notiks trijos virzienos atbilstoši 2013.gada 19.februārī apstiprinātajai Koncepcijai par publisko pakalpojumu pilnveidi.

VARAM sagatavotais Publisko pakalpojumu likumprojekts nosaka publisko pakalpojumu principus, tajā skaitā:

  • vienas pieturas aģentūras principu;
  • e-pārvaldes principu (lielāks skaits pakalpojumu pieejams elektroniski);
  • laika ekonomijas principu (pakalpojumus sniedz ātrākajā iespējamajā termiņā).

Publisko pakalpojumu reforma paredz vienota klātienes centru tīkla izveidi, un mērķis ir nodrošināt klātienē ērtāk pieejamus valsts un pašvaldību pakalpojumus.

Pieejams skaidrojums par vienotajiem klientu apkalpošanas centriem

Par vienu no pašreiz īstenojamiem pasākumiem – valsts vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla izmēģinājuma projektiem – LV portāls ir rakstījis publikācijā Vienotie klientu apkalpošanas centri Daugavpilī, Valmierā, Rojā, Aucē un Dzemdību namā Rīgā.

Projekta uzdevums ir atrast klientu apkalpošanas centru veiksmīgāko darbības modeli, kas ļautu visefektīvāk nodrošināt sadarbību starp dažādām valsts un pašvaldības iestādēm.

Paredzētā publisko pakalpojumu optimizācija un elektronizācija nozīmē ieviest vienotus elektronisko pakalpojumu izveides principus, kas vienkāršotu pakalpojumu lietošanu iedzīvotājiem un atvieglotu sadarbību starp dažādām iestādēm.  Paredzēts arī veicināt atvērto datu izmantošanu publiskajā pārvaldē, piemēram, nosakot vienotus publisko datu publicēšanas standartus, kas atvieglotu un rosinātu to izmantošanu privātajā sektorā.

Ir domāts arī par to, lai likvidētu izziņu iesniegšanas principu, jo iestādes pašas nepieciešamo informāciju varēs pārbaudīt e-vidē.

Valsts kancelejas sagatavotā infografika: publisko pakalpojumu pilnveide

Infografiku var lejuplādēt: http://www.mk.gov.lv/lv/esstrukturfondi/sasniegumi/jaunakais/

Labs saturs
2
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI