Labdien! Vai mobilā tālruņa norādīšana līgumā tiek uzskatīta par kontaktinformāciju, kas dod tiesības sazināties ar personu, izmantojot ne tikai kontakttālruni jeb īsziņas un zvanus, bet arī citus saziņas veidus, piemēram, sociālos medijus (“Facebook”, “Whatsapp” un “Instagram” u. c.)? Saskaņā ar Parādu ārpustiesas atgūšanas likuma 11. panta pirmo daļu kreditors ar parādnieku sazinās, izmantojot tos saziņas līdzekļus un kontaktinformāciju, kas norādīta noslēgtajā tiesiskajā darījumā. Vai kreditors drīkst sazināties sociālajos medijos (telefona numurs ir piesaistīts gan “Facebook”, gan “Instagram”, gan “Whatsapp”), jo īpaši ņemot vērā faktu, ka vienu profilu var izmantot vairāki cilvēki (ko kreditors apzinās, apstiprinot lietošanas noteikumus)? Kreditoram ir iespēja kontaktēties, izmantojot kontakttālruni. Viņš nevar garantēt konfidencialitāti, ja saziņai izmanto sociālos medijus. Nerunājot jau par to, ka sociālo mediju konts var tikt izmantots biznesa vajadzībām un var nebūt tiešs kontakts ar norādīto personu.
Saskaņā ar Parādu ārpustiesas atgūšanas likuma 11. panta pirmo daļu kreditors ar parādnieku sazinās, izmantojot tos saziņas līdzekļus un kontaktinformāciju, kas norādīta noslēgtajā tiesiskajā darījumā.
No šī likuma panta izriet, ka telefona numurs ir norādīts tikai saziņai ar telefona zvaniem un īsziņām. Likumdevējs nav paredzējis parādu piedziņas kompānijām tiesības izmantot sociālās saziņas platformas, kuras atbilst kredītņēmēja (parādnieka) līgumā sniegtajai informācijai, piemēram, vārdam, uzvārdam, e-pasta adresei, telefona numuram.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!