E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 33189
Lasīšanai: 3 minūtes
TĒMA: Mājoklis
5
5

Ko nozīmē faktisko ieņēmumu un izdevumu pārskats

J
jautā:
03. jūlijā, 2024
G.

Labdien! Vai varētu paskaidrot, kas ir domāts ar faktisko ieņēmumu un izdevumu pārskatiem, kuriem jābūt mājas lietā, kā to nosaka Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likums? Runa ir par pārņemto māju. Pārvaldnieks (SIA) apgalvo, ka viņam jāatskaitās tikai par mājas uzkrājumu fondu. Tāpat paliek aktuāli jautājumi, kas tika uzdoti šajā e-konsultācijā: par avārijas darbu tāmju, defektācijas aktu, darbu nodošanas un pieņemšanas aktu u. c. dokumentu pievienošanu mājas lietai. 

A
atbild:
10. jūlijā, 2024
Latvijas Zvērinātu advokātu kolēģija
Gundars Lācis, zvērināts advokāts

Ja jūsu pārņemtās mājas bijušais pārvaldnieks atbilst likumā noteiktajai pārvaldnieka definīcijai (pilngadīga un rīcībspējīga fiziskā vai juridiskā persona, kas uz pārvaldīšanas līguma pamata veic dzīvojamās mājas īpašnieka uzdotās pārvaldīšanas darbības), tad viņam ir saistoši arī Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma noteikumi. Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma 6. pants noteic, ka obligāti veicamās pārvaldīšanas darbības ir pārvaldīšanas darba plānošana, organizēšana un pārraudzība, tajā skaitā finanšu uzskaites organizēšana, dzīvojamās mājas lietas kārtošana. Tātad pārvaldniekam ir jāiekārto mājas lieta. Minētā likuma 8. pants noteic, kādiem dokumentiem jābūt ietvertiem mājas lietā, un tie ir arī jūsu pieminētie “faktisko ieņēmumu un izdevumu pārskati”.  

Ar “faktisko ieņēmumu un izdevumu pārskatiem” domāta bilance, peļņas vai zaudējumu aprēķins, bankas kontu pārskati. Pārņemot māju no iepriekšējā pārvaldnieka, jāpieprasa visa dokumentācija, kas bija iepriekšējā pārvaldnieka rīcībā: visi noslēgtie līgumi, akti, to pielikumi, rēķini utt. Ja viņam to nav, tad, visticamāk, ir pārkāpti citi normatīvie akti, piemēram, Grāmatvedības likums, un šādā gadījumā jāvēršas pēc juridiskās palīdzības. 

Uz jūsu iepriekš uzdotajiem jautājumiem atbilde ir apstiprinoša: jā, šie dokumenti ir jāpievieno mājas lietai. Tas izriet no Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma 8. panta:  

Mājas lietas kārtotājs mājas lietā ietver šādus dokumentus vai informāciju: 

  • uz dzīvojamās mājas pārvaldīšanas darbībām attiecināmos līgumus; 
  • ar dzīvojamās mājas pārvaldīšanas darba plānošanu un organizēšanu saistītos dokumentus: 
  1. pārvaldīšanas darba plānus; 
  2. tāmes;
  3. faktisko ieņēmumu un izdevumu pārskatus; 
  4. informāciju par uzkrāto līdzekļu apjomu;
  5. apliecinājumus par tehniskās uzturēšanas darbu izpildi.
Labs saturs
5
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 224 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas