“Latvijas Pasts” laikus nepiegādā pat ierakstītas vēstules, un bieži tās ir atplēstas vai atlīmējušās. Man tiesa bija nosūtījusi ierakstītu vēstuli, kuru 2023. gada septembrī pieņēmis kurjers vai pastnieks. Man šī vēstule netika piegādāta līdz pat 2024. gada februārim (kad tiesa aicināja pastu atbildēt, kāpēc nav izsniegta vēstule), pasts ir atbildējis, ka vēstule esot izsniegta 2023. gada septembrī, kas ir melīga informācija, ko pierāda tiesas aicinājums sniegt atbildi, kāpēc vēstule nav piegādāta. Kad šo vēstuli saņēmu 2024. gada februārī, konstatēju, ka tā ir atplēsta un trūkst daļas dokumentu (ko oficiāli pierādīt nevaru, jo parakstīts par izsniegšanu), papildus pēc aploksnes konstatēju, ka tā ir tā pati vēstule, kura tika izsūtīta septembrī. Kur iesniegt sūdzības par “Latvijas Pastu”? Kurš ir atbildīgs par šo iestādi? Vai tiesas sodu piemēro pastam vai pastniecei, kas neizsniedza vēstuli?
Pasta likumā noteikts, ka ierakstīts pasta sūtījums ir reģistrēts pasta sūtījums, par kuru sūtītājam izsniedz kvīti, kas apstiprina, ka pasta sūtījums ir nodots pasta pakalpojumu sniegšanas vietā, un ko adresātam izsniedz pret parakstu vai citu apliecinājumu, izmantojot sistēmas, kas sagatavo sūtījumu saņemšanas datus un kas pierāda, ka sūtījums ir saņemts.
Pasta sūtījumu uzskata par neizsniegtu, ja to nav iespējams izsniegt adresātam, jo:
Pasta komersantam ir tiesības atvērt pasta sūtījumus šādos gadījumos:
1) adresāts pieprasa atvērt pasta sūtījumu tā saņemšanas brīdī;
2) izbeidzies neizsniegtā pasta sūtījuma glabāšanas termiņš, un nav iespējams noskaidrot precīzu sūtītāja adresi, lai neizsniegto pasta sūtījumu varētu nosūtīt atpakaļ sūtītājam;
3) uz iepakojama redzamas pazīmes, kas liecina, ka pasta sūtījums ir bojāts un var sabojāt citus pasta sūtījumus vai pasta iekārtas vai kļūt bīstams pasta komersanta darbiniekiem;
4) ir attiecīgs kompetentas valsts iestādes lēmums;
5) šā likuma 26. pantā minētajos gadījumos.
Sūtītājam un adresātam ir tiesības sešu mēnešu laikā no ierakstīta vai apdrošināta iekšzemes pasta sūtījuma nodošanas dienas pieprasīt no pasta komersanta izziņu par sūtījuma izsniegšanu, uzrādot pasta komersantam kvīts oriģinālu.
Pasta komersants ir materiāli atbildīgs par ierakstītu un apdrošinātu pasta sūtījumu nozaudēšanu; ierakstītu un apdrošinātu pasta sūtījumu satura bojājumu vai iztrūkumu.
Sūdzību par ierakstīta vai apdrošināta pasta sūtījuma zudumu, satura bojājumu vai iztrūkumu var iesniegt pasta komersantam sešu mēnešu laikā no šā pasta sūtījuma nodošanas dienas, uzrādot pasta komersanta izdoto kvīti par sūtījuma pieņemšanu nosūtīšanai.
Sūdzību par pasta pakalpojumu iesniedz un izskata šādā kārtībā:
1) sūdzību par pasta pakalpojumu iesniedz attiecīgajam pasta komersantam, kurš to izskata un sniedz atbildi ne vēlāk kā mēneša laikā no sūdzības saņemšanas dienas.
2) ja sūdzības iesniedzējs nav apmierināts ar pasta komersanta atbildi un sūdzība attiecas uz regulējamu pasta pakalpojuma veidu, viņam ir tiesības tāda paša satura sūdzību kopā ar pasta komersanta atbildi iesniegt Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai.
Vispārējo valsts pārvaldi pasta nozarē atbilstoši kompetencei nodrošina Satiksmes ministrija.
Pasta nozares normatīvo aktu ievērošanu atbilstoši šajā likumā un likumā “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” noteiktajai kompetencei uzrauga Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!