2012. gada 27. jūlijā sāku strādāt valsts iestādē. Ar šī gada maiju plānoju izbeigt darba attiecības, bet no 23. marta līdz 12. aprīlim ir izņemts divu nedēļu atvaļinājums kopā ar stāža dienām. Pie atvaļinājuma naudas tiks izmaksāta arī 13. alga. No kolēģiem dzirdēts, ka man būs jāatmaksā darba devējam kāda summa par nenostrādātajām dienām. Vai tas tā ir? Kur var atrast informāciju par to?
Atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā noteiktajam iestāde var paredzēt atvaļinājuma pabalstu līdz 50% no mēnešalgas vienu reizi kalendāra gadā. Plānota nodarbinātības attiecību izbeigšana nav šķērslis doties ikgadējā atvaļinājumā, kā arī saņemt atvaļinājuma pabalstu. Līdz ar to iestādei nav tiesiska pamata pieprasīt to atmaksāt, ja tas izmaksāts.
Papildus vēršama uzmanība, ka saskaņā ar Darba likuma 78. pantu izmaksātā vidējā izpeļņa tiek ieturēta no darbiniekam izmaksājamās darba samaksas par neatstrādātajām atvaļinājuma dienām (izņemot likumā noteiktos gadījumus) tad, ja ikgadējais atvaļinājums tiek ņemts par nākamo periodu un ja darbinieks atstāj amatu pirms sava darba gada beigām.
Vienlaikus, ņemot vērā, ka nav skaidrs, par kādiem atlīdzības elementiem ir runa, aicinām iepazīties ar savas darbavietas noteikto kārtību un konsultēties ar personāla vadības speciālistu.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!